ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כרמל הבחירה של רופאי העתיד

בסקר רשמי וראשון של משרד הבריאות שסקר  1300 סטז'רים מכל רחבי הארץ, בחרו הסטז'רים את בית החולים כרמל במקום הראשון ובציון הגבוה ביותר בנוגע לשביעות רצון מהסטאז'

כרמל הבחירה של רופאי העתיד
מרכז כרמל רחף צד צילום: אלי דדון

בסקר רשמי וראשון של משרד הבריאות שסקר  1300 סטז'רים מכל רחבי הארץ. בחרו הסטז'רים את בית החולים כרמל במקום הראשון ובציון הגבוה ביותר בנוגע לשביעות רצון מהסטאז'.

בסקר נשאלו הסטז'רים שאלות רבות לגבי שביעות רצונם משנת הסטאז' במהלכה הם עוברים בין המחלקות השונות בבית החולים. את הציון המשוקלל הגבוה ביותר קיבל בית החולים כרמל בציון של 4.1 מתוך 5.

עוד עולה מהסקר כי ההתמחות המבוקשת ביותר אצל הסטז'רים היא הרפואה הפנימית אחריה רפואת ילדים ובמקום השלישי רפואת משפחה.
מדובר בסקר הראשון מסוגו שערך משרד הבריאות בשיתוף ועדת הסטאז' הארצית ופורום הדיקאנים  לבתי הספר לרפואה בסיום שנת הסטאז' בבתי החולים והוא כלל כ 2000 סטז'רים מכל רחבי הארץ.

ד"ר מיכל שטיינברג אחראית הסטז'רים בבית החולים כרמל אומרת כי " שילוב הסטז'רים הוא אכן אתגר שאנו שמחים לעמוד בו בהצלחה. בכל שנה גוברים האתגרים של צוותי הבריאות בישראל, ואילו מסלולים אקדמיים ואחרים מציעים פיתויים גדולים לצעירים בעלי כישורים כאוכלוסיית  בוגרי בתיה"ס לרפואה.

עלינו מוטל התפקיד של איזון בין הצורך בסטז'ר כרופא במערכת בריאות עמוסה וחסרה בכוח אדם רפואי, ומאידך הקדשה של זמן ומשאבים להדרכת הסטז'ר ולפיקוח אחר עבודתו. וכמובן, כמו תמיד בכרמל, איכות הטיפול הרפואי ובטיחות המטופלים שלנו עומדת לנגד עינינו בחשיבות עליונה. לסטז'רים חשוב ללמוד ולהתמקצע כרופאים, והם גם שואפים למצוא במהלך הסטאז' מקום התמחות,  וזה לא פשוט בבית חולים מבוקש כשלנו ובמחסור בתקנים הקיים במערכת הרפואה הציבורית". 

כשנשאלו הסטז'רים עד כמה הם בטוחים שימליצו לחבריהם לעבור סטאז' בבית החולים שבו הם היו, הגיעו בית החולים כרמל וביה"ח בלינסון מקבוצת הכללית למקום הראשון במדד ההמלצות. באופן כללי יוצא מתוך הסקר של משרד הבריאות כי בתי החולים השייכים לשירותי בריאות כללית מדורגים בדרך כלל במקומות הגבוהים יותר לעומת בתי החולים הממשלתיים.

ד"ר עידית סגל סגנית ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות אומרת כי מטרת הסקר החדש שייערך מידי שנה היא לשקף לבתי החולים היכן הן צריכים להשתפר ואת מה לשפר בפילוח לפי מחלקות. " התוצאות יכולות להצביע על בעיות באיכות ההוראה למשל והן נחוצות כדי לאפשר לבתי החולים להבין איפה הבעיות להשתפר ולהתחרות ביניהם".

עוד מציינת ד"ר שטיינברג כי בכרמל ננקטו בשנים האחרונות מספר צעדים לקידום הדרכת הסטז'רים. סדנאות תקשורת ניתנות לכלל הסטז'רים והמתמחים שלנו ומטרתן להיטיב את התקשורת עם המטופלים ומשפחותיהם. ימי עיון ייעודיים לסטז'רים נערכים אחת לחודשיים, ובמהלכם מתקיימות הרצאות במגוון נושאים רפואיים והעשרה מקרב צוותי בית החולים. וכמובן קיים יחס אישי לכל סטז'ר במחלקות, עם חינוך לאנושיות ומקצועיות כדוגמה אישית המתקיימת יום יום בקרב הצוותים הרפואיים בכרמל. בכרמל אנו מאמינים שצעדים אלו הביאו לשביעות הרצון הגבוהה של הסטז'רים כמו גם של המתמחים", אומרת ד"ר שטיינברג.

ד"ר אבי גולדברג  מנהל בית חולים כרמל מסכם ואומר:  "בחירת דור העתיד של רופאי ישראל בכרמל משמשת לנו כמראה על איכויות בית החולים. הישגים אלו נבנו בעמל רב, שנים ארוכות של חינוך, הטמעה, דוגמא אישית וערכי יסוד שלאורם בית החולים כרמל פועל. בית החולים שם דגש על למידה מתמדת  על מנת לספק את הרפואה הטובה והמתקדמת ביותר לתושבי חיפה והצפון. הדגש שאנו שמים על לימוד הן של הסטז'רים והן של כלל הצוות הרפואי, מוביל את כרמל להיות בית חולים איכותי ואהוב הן ע"י הסטז'רים והן ע"י המטופלים שלנו ".

כרמל רפואה סטאז'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד