י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעם בקהילה היהודית: "הטלת האשמה פוגעת בצדיקים"

הרב הראשי של פולין וראש הקהילה היהודית בפולין תוקפים את ישראל כץ וטוענים: "דבריו פגעו בנו כיהודים פולנים שהם חלק מהחברה הפולנית"

זעם בקהילה היהודית: "הטלת האשמה פוגעת בצדיקים"
השר ישראל כץ צילום: יוסי זמיר

לאחר שראש ממשלת פולין מתיאוש מורבייצקי, החליט שלא לשלוח נציג לוועידת וישגראד שתתקיים מחר בישראל בעקבות דבריו של מ״מ שר החוץ השר ישראל כ״ץ ש״הפולנים ינקו אנטישמיות מחלב אמם״ ובכך ציטט את רוה"מ לשעבר יצחק שמיר. 

מפרסמים היום הרב הראשי של פולין וראש הקהילה היהודית בפולין, מכתב חריף נגד השר כ״ץ: "דבריו של יצחק שמיר שהובאו על ידי השר ישראל כץ, לא צדקו כאשר נאמרו לראשונה, ב -1989, כאשר היחסים בין פולין וישראל רק החלו להיבנות מחדש, לאחר הלילה הארוך של הקומוניזם. והם אפילו פחות נכונים היום, 30 שנה לאחר מכן, כשכל כך הרבה נעשה לבניית הקשר ויצירת הבנה הדדית בינינו.

"עובדה היא שרק מספר פולנים השתתפו בהרג הגרמני של היהודים, ישירות או בעקיפין, במלחמת העולם. אך אנו זוכרים שגם בתקופת הכיבוש הגרמני בפולין לא הקים הממשל בפולין משטר של שיתוף פעולה עם הרייך השלישי. וכן עובדה היא שבעם הפולני יש את הקבוצה הגדולה ביותר מבין חסידי אומות העולם. הטלת האשמה על כל הפולנים באנטישמיות, פוגעת בצדיקים. היא גם פוגעת בכל מי שרוצה לראות את עצמו כמייצג של החברה הפולנית האמיתית. וזה גם פוגע בנו, היהודים הפולנים, שאנו חלק מאותה חברה".

פולין ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד