י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הצ'ק ליסט המקיף לקידום אתרים - גרסת 2019

קידום אתרים הוא אחד השירותים המבוקשים ביותר וזאת תודות לעובדה שבשים האחרונות, זירת המסחר האמיתית מתנהלת ברשת וכל עסק שמכבד את עצמו, מתחזק אתר בהתאם

הצ'ק ליסט המקיף לקידום אתרים - גרסת 2019
קידום אתרים צילום: pixsabay

קידום אתרים הוא אחד השירותים המבוקשים ביותר וזאת תודות לעובדה שבשים האחרונות, זירת המסחר האמיתית מתנהלת ברשת וכל עסק שמכבד את עצמו, מתחזק אתר בהתאם. כידוע, מרבית הגולשים אינם טורחים לעלעל בתוצאות החיפוש מעבר למספר הראשונות המופיעות בעמוד הראשון של גוגל ולכן חשוב מאוד לדאוג לקידום האתר ולכך שהוא יטפס במעלה תוצאות החיפוש. הדרך היחידה לעשות זאת באמת היא באמצעות קידום אתרים.

האם כל אתר יכול לעבור תהליך קידום אתרים? האם קידום אתרים יכול להתרחש בכל המקרים ובכל רגע בו מחליט בעל האתר שהגיע הזמן? התשובה לשתי השאלות הללו היא לא והסיבות לכך טמונות במצבו הנוכחי של האתר.

כל אתר המגיע אל חברת קידום אתרים מקצועית, חייב לעבור מספר בדיקות מקיפות. יש המון סוגי בדיקות וחברת קידום תדע לבצע אותן ולתת לבעל האתר הערכת מצב ותוכנית עבודה. הבה נלמד מעט על הבדיקות אותן יש לבצע לפני התחלת תהליך קידום אתרים.

נא להכיר: צ'ק ליסט לאתרי וורדפרס

  • מבנה האתר – על מנת לבדוק את מבנה האתר יש להיכנס אליו ולגלוש בו מעט. יש להיכנס ממספר דפדפנים ולראות שהוא אכן עולה תקין, לגלוש מהנייד ולראות האם הוא מותאם, מה היא נוחות הגלישה באתר וכדומה.
  • אינדוקס - אחת הבדיקות הראשונות אותן יש לבצע היא בדיקת האינדוקס והזחילה. חשוב לוודא שגוגל אכן מצליחה לאנדקס את האתר ושהכל פנוי עבורה ללא חסימות. ישנם עמודים אשר חוסמים במכוון אך בבדיקה זו יש לבדוק את היכולת באופן כללי.
  • קונסולת החיפוש (Search Console) – ראשית יש לבדוק את קיומה של הקונסולה ושאכן האתר מאומת. במידה והאתר לא מחובר אל הקונסולה, יש לחברו באופן מיידי. לאחר מכן, חשוב לוודא כי אין הודעות או התראות חריגות המצריכות טיפול.
  • מפת אתר – ראשית יש לוודא את קיומה של המפה ושהיא אכן תקינה וכוללת את כל מה שצריך (כגון: עמודי 404, האם המפה דינמית או סטטית, האם יש בה שגיאות וכדומה).
  • קובץ רובוטס (txt) – חשוב לוודא את קיומו של קובץ הרובוטס והעמודים החסומים אינם חשובים.
  • גוגל אנליטיקס (Google Analytics) – כמו קונסולת החיפוש, חשוב לוודא כי האתר מחובר אל גוגל אנליטיקס ושכל מה שמוטמע, אכן מוטמע נכונה ומאפשר מעקב וקבלת נתונים באופן תקין עבור כל אזורי האתר.
  • עמודי שגיאה 404 – יש לבדוק כי ישנו עמוד 404 עבור שגיאות. חשיבות קיומו של עמוד 404 היא הן עבור הגולשים עצמם והן עבור מנועי החיפוש ולכן קיומו אקוטי.
  • מובייל – כיום, הגלישה מהמכשירים הניידים (המובייל) הפכה להיות גלישה מעודפת ולמעשה השכיחה ביותר. חשיבות קיומה של גרסת מובייל היא בדיקה אקוטית מאוד טרם התחלת כל תהליך של קידום אתרים או עבודה על האתר.
  • Loading time (זמן טעינה) – הגולשים שלנו הם גולשים עצלנים ואתר שלא נטען במהירות מספקת הוא אתר שנוטשים. יש לבדוק מהו משך הטעינה והאם יש בעיות כאלו ואחרות אשר מעמיסות ומאריכות את זמן הטעינה.
  • תוכן – אחד האיסורים הגדולים ביותר הוא תוכן משוכפל ולכן חשוב לבדוק את האופטימיזציה של התוכן הקיים באתר. יש לבדוק האם התוכן ייחודי, איכותי, שונה והאם מי שכתב אותו התרכז בגולשים ולא במנועי החיפוש.
  • מבנה URL – יש לבדוק את מבנה כתובת ה URL ולוודא שאין כפילויות.
  • טייטל – כל עמוד צריך להיות בעל טייטל ייחודי וכזה שעומד בדרישות (מעניק ערך לגולשים הקוראים ואכן מבטא את נושא העמוד. בנוסף, חשוב לוודא את הדברים הבאים: ייחודיות, אורך הטייטל, מה קורה באופן כללי בעמודי האתר
  • כותרות – חשוב לוודא כי בכל עמוד יש כותרת ראשית והיא מבטאה את התוכן ונושא העמוד עצמו. על הכותרת להיות ייחודית ומעניינת ככל האפשר.
  • תיאור מטה – האם בכל עמוד יש תיאור מטה ייחודי המעניק ערך לגולשים? האם הוא עומד בתקן מבחינת אורך? יש לבדוק זאת בכל עמודי האתר.
  • תמונות – חשוב לבדוק את התמונות באתר והאם הן אינן כבדות מדיי ומשפיעות לרעה על זמן טעינת האתר, האם הן אינן גדולות מדיי, האם גוגל יכול להבין מה התמונה מכילה וכדומה.
  • Favicon – בדקו האם ישנו פאבאייקון (אותו אייקון קטן המופיע בלשונית הדפדפן).

הגענו לסיום צ'ק ליסט לאתרי וורדפרס עבור קידום אתרים אך חשוב לדעת שיש עוד המון בדיקות נוספות שחשוב לבצע. הדבר הכי חשוב לוודא הוא שאתם עומדים לקדם את האתר שלכם אצל חברת קידום מקצועית ובעלת ניסיון.

במידה ותרצו גם אתם לערוך מספר בדיקות עבור האתר שלכם, דעו כי ישנם מספר כלי בדיקה העומדים לרשות ביצוע בדיקות אלו ומרביתם אף מעניקים גרסה חינמית. חשיבות ביצוע הבדיקות הללו לאתר היא אקוטית ואל לכם לפסוח עליהן, שכן מאמצי הקידום עלולים לרדת לטמיון ולא להניב דבר למעט בזבוז זמן וכסף ולכן הפקידו את האתר שלכם אצל מי שיודע לערוך אותן ולהגיע אל תהליך קידום האתרים באופן מסודר ונכון.

אתרים קידום אתרים וורד פרס SEO

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד