י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ירוץ בעצמו?

שפטל נגד סמוטריץ': "התנשאות מסוכנת"

על רקע הפיצוץ במגעים בין עוצמה יהודית לרשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, הוצע לפעיל הימין עו"ד יורם שפטל להצטרף למפלגתו של בן-גביר

שפטל נגד סמוטריץ': "התנשאות מסוכנת"
עו"ד יורם שפטל צילום: פלאש 90

במפלגת עוצמה יהודית פנו לעו"ד יורם שפטל, והציעו לו לעמוד בראשות רשימת המפלגה לכנסת - זאת על רקע הפיצוץ במגעים בין עוצמה יהודית לרשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

בשיחה עם אילה חסון הבוקר (ג') תקף את המפלגות שבראשן עומדים בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ. לבסוף סיכם בנבואה: "בנימין נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלת ישראל עד נובמבר 2023".  

בריאיון ל־103fm אישר שפטל כי הוא שוקל את המעבר מהאולפן ומאולמות בית המשפט לכנסת.

כזכור, את ההחלטה בנושא הוא יכול לקבל עד ליום חמישי בערב לכל המאוחר. "אני מאשר שהייתה פנייה אלי ממפלגת עוצמה יהודית לרוץ בראשות הרשימה. אני עוד מתלבט ולא ודוחה על הסף את הפנייה. מעבר לכך, עם כל הרצון הטוב אני לא מתכוון לומר דבר לגבי מה שעומד לקרות".

מה יגרום לך להחליט בעד או נגד? 
"אני לא מעוניין לשתף, בעיני זה חרטוטים".

מבחינת אידיאולוגית אתה מרגיש שזה המקום הנכון לך? 
"אני לא הולך להיכנס לעניין הזה. אני כן יכול לומר שבהחלט עוצמה יהודית היא חלק מהמשפחה הלאומית".

 

"כאילו שמדובר באספסוף"

המגעים שנכשלו בין עוצמה יהודית לבין הבית היהודי-האיחוד הלאומי מפחיתים משמעותית את סיכוייה של המפלגה, שהוצע לשפטל לעמוד בראשה, לחצות את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת. שפטל, כהרגלו, לא חסך בביקורת. "אני אומר כל הזמן שאני נדהם מההתנשאות, הסנוביזם והאליטיזם ששומעים מכיוון הבית היהודי והאיחוד היהודי לגבי אנשי עוצמה יהודית, כאילו שמדובר באספסוף. על זה אני מוחה כבר שבועות, מאז שברור שחובה שיהיה איחוד בין עוצמה יהודית, אלי ישי, האיחוד הלאומי והבית היהודי", הדגיש, "מה שעומד על כף המאזניים זה 9-7 מושבים בכנסת, או חס וחלילה - אפס".

שפטל התייחס להתבטאות של הרשימה בראשות ח"כ סמוטריץ ולפיה "הם לא יהיו כהניסיטים", והדגיש: "אף אחד לא ביקש מהם להיות כהניסט כי מדובר בבלוק טכני. הקשקוש שהם לא רוצים להיות עם אנשי כהנא הוא הבל והתנשאות אינסופית. אף אחד לא מדבר על חתונה או משהו מעבר לבלוק טכני. ברור לגמרי שבערב הכרזת התוצאות כל אחד רשאי ללכת לדרכו".

מי עומד מאחורי הטענה שהימין יפסיד את השלטון בגלל הדבר הזה? 
"אם האיחוד הזה לא יתקיים, ואני יודע את הדרישות הצנועות של עוצמה יהודית לצורך האיחוד, חד־משמעית הרשימה המשותפת של האיחוד הלאומי והבית היהודי אחראית למצב שיכול להיות אסוני. אין לנו, למחנה הלאומי, 9-8 מושבים לאבד".

מי שחולל את כל הדבר הזה הם בנט ושקד עם המהלך שלהם?
"ממש לא. המהלך של בנט ושקד הוא מצוין. הם הולכים לקבל 9-8 מושבים בכנסת, ולבית היהודי עם האיחוד הלאומי יש סיכוי לעבור את אחוז החסימה - כך שכבר מדובר ב־12 מנדטים במקום 8 שהיו קודם. המהלך של הימין החדש הוא מזהיר ועומד להגדיל את סך כל המושבים של המחנה הלאומי. הבית היהודי אחרי האיחוד יכול לעבור את אחוז החסימה - אך זה לא בטוח. יש להגדיל את המחנה מ־8 מושבים בכנסת הנוכחית ל־18-16 מושבים. זה מה שעומד על כף המאזניים. אני שומע שמה שמפריע לאיחוד זה הזזת הגברת יפעת ארליך ממקום 5 ל־6, זה חשוב יותר לבית היהודי מאשר לסכן שמונה מושבים בכנסת? מדובר בטירוף המערכות בהתגלמותו".

השר שפטל?

אילה שאלה את עו"ד שפטל לעמדתו על אודות מתחריו העיקריים של רה"מ בנימין נתניהו, בני גנץ ויאיר לפיד. "גנץ הופך להיות הבדיחה של הבחירות האלה", הגיב, "רמז נוסף ועבה לכך הוא הנאום המגוחך שהיה בחדר צדדי שבו העתיק באופן מביש ציטוטים שלמים מנאומי נתניהו. בכל מקרה את האנגלית של נתניהו הוא לא יכול להעתיק".

הוא בכל זאת היה רמטכ"ל בישראל, יש לו כמה זכויות. 
"הוא היה רמטכ"ל אך ציינתי ב'מעריב' שכל תפקיד שהוא עשה היה כישלון מונומנטאלי. אפנה את המאזינים לקרוא את שכתבתי לפני כשבועיים. היום התקווה הלבנה היא גנץ. תקווה לבנה בדימוס היא בכלל לא רלוונטית".

וציפי לבני שנפרדה אתמול מהפוליטיקה כשהבינה שאם היא תתמודד היא תפגע בגוש? 
"הגברת לבני רצתה לחסוך מעצמה את הביזיון של פרסום תוצאות הבחירות כשהיא מקבלת רבע אחוז ולכן היא פרשה. היא לא גוזלת שום קולות ממחנה השמאל כי אין לה קולות, 12 אלף מצביעים, ולכן היא פרשה, כדי למנוע את הביזיון הנורא בליל פרסום התוצאות. היא חוזרת על דבריה שקודם המדינה, אחר כך המפלגה ואז היא. בדיוק ההיפך הוא הנכון, קודם היא, אחר המפלגה ובסוף המדינה, שאותה היא רוצה לחלק לאויב הערבי".

היית מוכן להיות שר המשפטים?
"רק פוליטיקאי דה־לה־שמאטע מחלק את עור הדוב לפני שהוא צד אותו. אני רוצה לדאוג שלא ילכו שמונה, אולי תשעה, מושבים בכנסת למחנה הלאומי".

מילה לסיום על נתניהו? 
"אני מאחל לו בכל לבי שהוא יהיה ראש ממשלה לפחות עד כסלו תשפ"ד, כלומר נובמבר 2023".

יורם שפטל עוצמה יהודית בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד