י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרבות בימין

נתניהו מתחייב: תתאחדו, לא אתקוף אתכם

ביום חמישי יוגשו הרשימות לקראת הבחירות והחשש לאבדן קולות חמור בגוש הימין - הולך וגובר • בליכוד מתחייבים היום (שלישי) שלא לתקוף את מפלגות הימין באם ילכו לאחדות

נתניהו מתחייב: תתאחדו, לא אתקוף אתכם
בן גביר, ישי וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

יומיים למועד הסופי להגשת הרשימות, הקרבות בין מפלגות הימין נמשכים כאשר במפלגות 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' מסרבים להתאחד עם 'יחד' ו'עוצמה יהודית' והללו תוקפים זה את זה.

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ תקף היום את מפלגת 'עוצמה יהודית' כשאמר כי "‏האחריות הלאומית בידיים של עוצמה לישראל", לדבריו, "הגיע הזמן להתפכח - לקבל את הצעת הבית היהודי לבלוק טכני או לפרוש".

פרץ ציין כי, "ציפי לבני כבר הבינה שהיא מפריעה לשמאל לנצח. עוצמה לישראל ממשיכים לזרוק מנדטים לפח ומביאים עלינו את אוסלו ב".

מנגד, ב'עוצמה יהודית' טענו כי דווקא הם מסרבים ללכת לבלוק טכני, וטענו כי לא קיבלו הצעה עד לרגע זה. לטענתם, "התחושה הקשה שלנו היא שעושים ספינים ומנסים להכין את הקרקע לכישלון בבחירות".

"אם עוצמה יהודית לא תיכנס לבלוק הטכני יהיה זה על הכתפיים של הבית היהודי והאיחוד הלאומי. התפשרנו, ויתרנו, הסכמנו להידחק לשולי הרשימה, אולם גם אם לאחר כל אלה הבית היהודי והאיחוד הלאומי הלאומי לא מתכוונים ללכת עמנו לבלוק טכני", התריעו בעוצמה יהודית, "ישפוט הציבור מי גילה בגרות ומי מונע מטעמי אגו".

גם ב'יחד' מנהלים מגעים מקורטעים עם מפלגות הימין. אמש נועד יו"ר המפלגה אלי ישי עם ראש הממשלה. במהלך הפגישה הציע נתניהו לישי הבטחה לתפקיד שר בתמורה להליכה לבלוק טכני עם הבית היהודי, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום'.

ישי מצידו אמר בשעות האחרונות כי, "‏עשיתי כל שביכולתי כדי להביא לאיחוד בגוש הימין. עם זאת, יש גבולות שלא נעבור ותנאים שלא נוכל להסכים להם. לאורך כל שנותיי הקפדתי שלא לסור ימין ושמאל ממה שהורו לי רבותי, וכך אנהג גם הפעם. מי שמונע כעת את האיחוד בימין - הוא ורק הוא - יהיה האחראי להקמת ממשלת שמאל".

בחשבון הפייסבוק שלו, פרסם ישי תמונה שלו לצד ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז וכתב: "נכנסתי כעת אל הקודש פנימה, אל מרן רה״י לעדכן אותו בהתפתחויות האחרונות ולבקש את הכרעתו בהצעות שנמצאות כעת על השולחן. כפי שנהגתי כל חיי, איני זז צעד אחד מבלי לשאול לעצת רבותיי, וכך גם אעשה הפעם".

בתוך כך, בליכוד מתחייבים היום (שלישי) שלא לתקוף את מפלגות הימין באם הם ילכו לאחדות, כאשר בליכוד אמרו היום, "ראש הממשלה נתניהו פועל לטובת איחוד בין 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי', 'עוצמה יהודית', ואלי ישי במטרה להציל את גוש הימין ולמנוע אובדן קולות. בניגוד לספינים, הליכוד לא יתקוף איחוד זה בשום צורה במהלך מערכת הבחירות - אלא להיפך".

ממשלת ימין בנימין נתניהו אחדות בצלאל סמוטריץ' הבית היהודי עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד