י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גנץ חלש

דמגוגיה בשקל: הנרטיב השקרי בנאום גנץ

גנץ שחרר את חרצובות לשונו ותקף את נתניהו בנקודה הלא נכונה • ראש הממשלה שמציג רקורד מרשים למען המדינה תוך הקרבה משמעותית, מואשם כבליין בינלאומי • יחיאל גלאי ושניאור ובר זועמים על נאום גנץ

דמגוגיה בשקל: הנרטיב השקרי בנאום גנץ
גנץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לשקר אין רגליים, יש לו מיקרופון ופודיום בגני התערוכה. המופע של בני גנץ הערב היה מתאמץ מידי ובעיקר לוקה בכל מה שנוהגים להאשים את נתניהו.

דבריו של גנץ היו מלאי דמגוגיה, הוא האשים את נתניהו בחיי פאר כאשר הוא, גנץ, שכב בשוחות הקרב ופעל במדינות אויב.

את סיפור חייו של נתניהו כולנו מכירים ומה שגנץ העלים מנאומו היום זה את הקרבתו של ראש הממשלה ומשפחתו למדינת ישראל דרך צה"ל וסיירת מטכ"ל.

אחד המבצעים הנועזים שהוציא לפועל צבא הגנה לישראל הוא אותו מבצע הירואי בשנת 1976 שמכונה 'מבצע יונתן' על שמו של מפקד המבצע שנהרג במהלכו אחיו של רוה"מ יונתן (יוני). כמו כן במהלך שהותו בארה"ב לצורך לימודיו, שב נתניהו לישראל כאשר התרחשה מלחמה. 

בתגובה לדברי גנץ, פרסם נתניהו פוסט והזכיר את שירותו. "כחייל וכקצין בסיירת מטכ״ל סיכנתי את חיי פעם אחר פעם למען המדינה", כתב ובצדק.

"נפצעתי בקרב עם מחבלים. כמעט איבדתי את חיי בקרב אש בתעלת סואץ למען ביטחון המדינה שאתה רוצה לסכן בנסיגות חד צדדיות ובתמיכה בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן".

 

ניתן להאשים את נתניהו בהתנהלות פוליטית שנויה במחלוקת, אפשר להתווכח על פרשיות השחיתות בהן חשוד. אבל בלתי אפשרי לקחת ממנו את פעולותיו ההרואיות למען בטחון ישראל בחזית האויב, בשדה המבצעי ובזה המדיני, בהם הוכיח פעם אחר פעם את נאמנותו ומסירותו למען השגת המטרה ואף הצליח שוב ושוב, למרות הניסיונות מבית להכשילו.

אז מה הוביל את גנץ לנאומו הנגוע בדמגוגיה? ובכן, אפשר להניח שאנשי הקמפיין והיועצים הרבים שמקיפים אותו, נוכחו לראות את הביקורת שספג סביב הופעתו בועידת מינכן שהתבררה כפארסה. מטרת הנסיעה לגרמניה הייתה לשוות לעצמו תדמית שתתאים למדינאי דגול שיידע להתמודד מול מנהיגי העולם והלחצים שמופנים כלפי ראש ממשלת ישראל, במיוחד לאור אתגרי המזרח התיכון.

ראש הממשלה נתניהו מוביל בפער עצום בתחום זה, גם על פני מנהיגים נחשבים בעולם המערבי שיודעים להעריך את תפקודו המדהים. מנהיגי המעצמות הגדולות בעולם התגאו לא פעם ביחסיהם עם ראש הממשלה הישראלי, אשר מטפח את הקשרים עמם ויודע היטב מה ללחוש לאוזניהם.

די אם נזכיר את העברת השגרירות האמריקנית לבירת ישראל, וההכרה בירושלים בידי ארצות הברית. העולם כולו נותר פעור פה מהמהלך שגרר תגובות סוערות במדינות אירופה. 

ומי מדבר על ההישג הבולט ביותר שהציג נתניהו: ביטול הסכם הגרעין האיראני על ידי הממשל האמריקני, בניגוד גמור לכל התחזיות והאזהרות של מנהיגי המערב, שהולכו שולל בידי אובמה, חרף מחאותיו התכופות של ראש הממשלה.

 

בנימין נתניהו בני גנץ ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד