ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הציג את נבחרתו

גנץ תוקף: "במפלגת השלטון שלט שליט יחיד"

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' הציג הערב (שלישי) את נבחרת מפלגתו לכנסת הבאה • בנאומו תקף גנץ באופן ישיר את נתניהו:"אני מכיר מקרוב את יכולותיך. אני מוקיר את תרומתך למדינת ישראל. אך אני גם מכיר היטב את חולשותיך" • בהמשך הצהיר כי יזמין את לפיד לפגישה כדי לקדם איחוד

גנץ תוקף: "במפלגת השלטון שלט שליט יחיד"
בני גנץ צילום: שריה דיאמנט

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' הציג הערב (שלישי) את נבחרת מפלגתו לכנסת הבאה, כאשר הוא ניצל את ההזדמנות לתקוף שוב את ראש הממשלה בנימין נתניהו ביתר שאת וכן חזר על התחייבותו בעד תחבורה ציבורית בשבת ומתווה הכותל.

"בעשור האחרון שלטה בישראל מפלגת שלטון אחת." פתח גנץ "במפלגת השלטון שלט שליט יחיד. לא הייתה לו אופוזיציה פנימית ולא הייתה לו אופוזיציה חיצונית. במשך עשור שלם אזרחי ישראל נאלצו לבחור בין מפלגת שלטון אחת ושליט יחיד לבין שורה של מפלגות נישה שלא איימו עליו. הוא שלט במדינה באמצעות הסתה, הולכת שולל והטלת פחד".

גנץ המשיך ותקף את ראש הממשלה נתניהו כשאמר,  "לא עוד. הפעם זה שונה. השליט היחיד לחוץ, פוחד, מזיע, ליצני החצר שלו כבר לא צוחקים והמפלגה שלו מבוהלת. לראשונה מזה עשר שנים גם השליט וגם עושי דברו מבינים שהפעם עומדת מולם מפלגת שלטון חדשה -מפלגת שלטון של אחדות, מפלגת שלטון של תקווה, מפלגת שלטון אשר מציבה את ישראל לפני הכל".

בשיאו של הנאום פנה גנץ באופן ישיר לראש הממשלה ואמר, "בנימין נתניהו, עבדתי איתך כתף אל כתף, ביחד עם משה יעלון, ניהלנו את מבצע צוק איתן אשר הביא שלוש שנים וחצי של שקט לדרום. יחד ניהלנו אין-ספור מבצעים עלומים אשר הקנו לישראל ביטחון ויציבות. אני מכיר מקרוב את יכולותיך. אני מוקיר את תרומתך למדינת ישראל. אך אני גם מכיר היטב את חולשותיך".

גנץ הוסיף, "כאשר אני שכבתי בתעלות הבוץ עם חייליי בלילות חורף קפואים – אתה, בנימין נתניהו, עזבת את ישראל כדי ללמוד אנגלית ולתרגל אותה במסיבות קוקטייל מפוארות.
בימים שבהם פיקדתי על יחידת שלדג במבצעים מסכני חיים במדינות אויב, אתה, בנימין נתניהו, פילסת את דרכך באומץ ובנחישות בין עמדות איפור באולפני טלוויזיה".

"בלילות המתח והדריכות שבהם נרדמתי לשעת שינה חטופה במדים ונעליים, אתה, בנימין נתניהו, חדרת לעמדות המדידה של מעצבי החליפות הנחשבים בעולם, ושבת בשלום לבסיסך במלונך היוקרתי", הוסיף ואמר כי, "בעוד חודש וחצי נלך כולנו לבחור בין שליט שיש לו אנגלית מבוסטון, איפור כבד, וחליפות יוקרה – לבין מנהיגות ישראלית, אמיתית, אכפתית, לא מזויפת ולא מלאכותית. מנהיגות בגובה העיניים".

כאמור, גנץ חזר על התחייבותו בנושא דת ומדינה כשאמר, "נפעל לתחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיחפצו בכך, נתמוך בברית הזוגיות, נאמץ וניישם את מתווה הכותל", כאשר הוא סירב להתייחס לנושא גיוס בני הישיבות.

גנץ פנה בסוף נאומו ליו"ר יש עתיד חה"כ יאיר לפיד כשאמר, "אני אעשה הכל כדי לחבר אלינו אישים פוליטיים נוספים. עד ששעון החול יורה לנו שהגיע הזמן להציג את הרשימות הסופיות, אתקשר ללפיד לאחר הכנס ואציע לו להיפגש עוד הערב ואציע לשים את הקושי בצד וביחד להציב את ישראל לפני הכל".

"וויכוחים של סידור עבודה לא מחלישים הזדמנות לשינוי היסטורי. בואו נתעלה וננצח", ציין  גנץ במרומז לנאומו של לפיד אמש שטען כי לא מדובר במספרים ודברים טכניים אלא מחלוקות מהותיות.

בכינוס הציג גנץ נבחרת מפלגתו לכנסת ה 21, כאשר במקום הראשון יוגב גנץ ואחריו: משה (בוגי) יעלון, אבי ניסנקורן, מיקי חיימוביץ, יועז הנדל, מיכאל ביטון, חילי טרופר, צבי האוזר, אורית פרקש הכהן, מירב כהן, אסף זמיר, יזהר שי ואורלי פרומן.

עומר ינקלביץ', המועמדת החרדים תוצב במקום ה 14 הרלוונטי ועשויה להפוך. לחברת הכנסת החרדית הראשונה, כשאחריה ברשימה; רדיר מריר, אלון שוסטר, רם שפע, גדי יברקן, איתן גינזבורג ועינב קאבלה.

בליכוד מיהרו להגיב לגנץ ומטעמם נמסר: הבחירות הן בין ממשלת ימין בראשות נתניהו, לבין ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. גנץ שתומך בנסיגות חד צדדיות ובהסכם הגרעין הרע עם איראן נהנה מתמיכת השמאל, אבו מאזן ואיראן. בניסיון הכלכלי היחיד בחייו הוא פשט את הרגל.

עןד נמסר כי, "נתניהו היה קצין מצטיין בסיירת מטכ"ל, נפצע בקרב עם מחבלים, נלחם בהסכם הגרעין הרע עם איראן והציל את כלכלת ישראל - הבחירה בין הצלחה לכישלון ובין ימין לשמאל".

חוסן לישראל בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד