י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"המצב מסוכן"

ב'כסא רחמים' התעקשו - המגעים התפוצצו

למחרת פניית מועצת חכמי התורה של ש"ס אל ראש ישיבת 'כסא רחמים' להוביל לאיחוד השורות בציבור הספרדי, נועדו ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז עם חבר ה'מועצת' הגאון רבי דוד יוסף - אך המפגש הסתיים בלא כלום • חילופי האשמות בין הצדדים על כשלון הניסיונות לאחדות 

ב'כסא רחמים' התעקשו - המגעים התפוצצו
הגר"מ מאזוז ואלי ישי צילום: יעקב נחומי / פלאש 90

לאחר כשעה וחצי, הסתיימה פגישת המו"מ בין חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף לבין ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מזוז, במהלכה ניסו השניים להגיע למתווה מוסכם לריצה משותפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי במהלך הפגישה הציעו בש"ס את המקום החמישי לנציג מטעם כסא רחמים, בנוסף לתפקיד שר בממשלה לנציג מטעמם אך הטילו וטו על הצטרפותו של אלי ישי לרשימה לכנסת.

בכסא רחמים סירבו לקבל את הצעת ש"ס והתעקשו לקבל מקום ברשימה לטובת אלי ישי ובשל כך המגעים הסתיימו ובשעות הקרובות ינסו לחדשם עד למועד הסופי להגשת הרשימות, הערב בשעה 22:00.

כזכור, אמש (רביעי) פנתה מועצת חכמי התורה בקריאה לראש ישיבת כסא רחמים בכדי להצטרף אליהם לאחדות ולריצה משותפת. לצורך כך הסמיכה את חבר המועצת הגר"ד יוסף לנהל את המגעים מולם.

מטעם ישיבת 'כסא רחמים' נמסר ל'בחדרי חרדים': "לאחר פגישה ארוכה של שעתים, לצערנו לא נמצאה פריצת דרך".

לטענתם, "במהלך הפגישה מרן ראש הישיבה הקשיב בקשב רב לדבריו של רבי דוד, הרב הסכים לוותר על כל דבר, על נציגות, על תפקידים, רק להשיג את המטרה להחזיר את ציבור המסורתיים לחיק התורה. הרב הסביר כי רק תמונה של אחדות אמיתית של אלי ודרעי תחזיר אותם הבית".

"הרב לא הצליח להבין מה ההתנגדות החריפה לאלי ישי גם לא בש"ס", הוסיפו בהודעתם. "הרי כל מה שהוא עשה, נעשה על דעתי, הוא תמיד ציית לי בכל דבר, וכך גם עם מרן הגר"ע יוסף, איך אפשר לזרוק אדם ישר כזה, רק בגלל יריבות אישית. אני לא יכול לבגוד בו".

"אם גנץ ולפיד יכולים להתאחד, למה שני אנשים שיש להם דעת תורה לא יכולים לשבת על כסא אחד?! במקום לגלות אחריות להסתכל על המצב המסוכן שעומד לפנינו, ולכפות עליהם לשבת יחד, ואם יהיו מתחים יהיה צוות רבני שיפשר בניהם, ויבחן אם מישהו מתנהל שלא כהוגן".

"הרי כולם מסכימים על כך שאיחוד כזה יכול לחזק את ש"ס, אז כיצד אפשר לוותר על טובת הכלל בגלל יריבות אישית".

ישיבת כסא רחמים רבי מאיר מאזוז אלי ישי ש"ס מועצת חכמי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד