ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מרגש • תיעוד

המדען החב"די שפיקח על החללית ביקש: תפילה לשיגור החללית

תופתעו לגלות: המדען והמהנדס אלכסנדר פרידמן, מהמהנדסים הראשיים של מיזם חללית 'בראשית' ההיסטורית ששוגרה לחלל - הינו חרדי חסיד חב"ד • פרידמן ביקש מרב היישוב שלו שיחבר עבורו נוסח מיוחד של תפילת הדרך שתיאמר בעת השיגור ההיסטורי • צפו בתיעוד מחדר הבקרה

המדען החב"די שפיקח על החללית ביקש: תפילה לשיגור החללית
המדען החב"דניק בחדר הבקרה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

תופתעו לגלות: המדען והמהנדס אלכסנדר פרידמן, מהמהנדסים הראשיים של חללית 'בראשית' ההיסטורית ששוגרה לחלל, הינו חרדי חסיד חב"ד, תושב נוף איילון.

בסופ"ש האחרון אירח פרידמן את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחדר הבקרה ביהוד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי פרידמן התנה מראש שהחללית לא תשוגר בשבת.

פרידמן, כאמור חסיד חב"ד, ואחד מבכירי צוות מיזם החללית הישראלית 'בראשית', הוא אב ל-7 ילדים וסב ל־21 נכדים, מתפלל שלוש פעמים ביום ושומר שבת כהלכתה.

זמן קצר לפני שיגור החללית הוא אמר: "אנשים בטוחים שחרדים יושבים כל היום בכולל ורק לומדים תורה, אבל זו סטיגמה שמפריעה לי. אני מתמטיקאי ותמיד עסקתי בחלל ובלוויינים, אבל אני לא היחיד".

לדבריו: "הרמב"ם היה רופא ואסטרונום, והרבי מלובביץ' למד הנדסת חשמל, מתמטיקה ופיזיקה".

עוד הוא הוסיף: "השילוב בין חרדים למדע לא כזה חריג, ובטח שלא העבודה המשותפת לחרדים ולחילונים. כל עוד הכל נעשה בכבוד הדדי ובקבלה של האחר, לא צריכה להיות בעיה".

צפו ברגעי השיגור ההיסטוריים

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני ששוגרה החללית הישראלית "בראשית" לחלל והדהימה את העולם, פנה פרידמן לרב גדעון בנימין, רב היישוב נוף איילון בו הוא מתגורר, וביקש ממנו שינסח לו תפילת הדרך מיוחדת לשיגור החללית.

רב היישוב נעתר לבקשתו והכין לו תפילה ייחודית שתיאמר במהלך השיגור ההיסטורי.

וזה הנוסח שכתב לו:

"יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתשלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידינו. שתוליך את חלליתנו לשלום ותסמכֶהָ לשלום, ותצילה מכל מיני תקלות, ונזכה לראותה מגיעה לירח לשלום. ותחזירה לשמחה ולשלום. כי ה' יתן חכמה מפיו דעת ותבונה. כי א-ל שומע תפילה ותחנון אתה. ברוך אתה שומע תפילה".

בנו של הרב גדעון, הוסיף בהומור: "אז אם אתם לוקחים טרמפ לגלקסיה, הנה הנוסח שנאמר בפעם הראשונה בדרך לירח".

יצוין כי בשיגור זה הפכה ישראל למדינה הרביעית שמנחיתה חללית על הירח, לאחר ששיגור החללית ההודית נדחה שוב לחודש אפריל.

חללית חללית ישראלית מדען חב"ד תפילת הדרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד