ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פותחים עסק ורוצים להצליח? קחו ייעוץ עסקי

ישראל היא מדינה של יזמים – אינספור גברים ונשים שאפתנים מנסים להצליח כאן בכוחות עצמם, כאשר כמות עצומה של עסקים חדשים קמים מדי שנה ומתחילים לפעול בשוק • איזה סוג של סיוע מקצועי אכן נדרש כמעט במאה אחוז מהעסקים החדשים ומהי הדרך שיש לעבור על מנת להבין איזה סוג סיוע מקצועי ספציפי מתאים במיוחד עבור העסק שלכם?

פותחים עסק ורוצים להצליח? קחו ייעוץ עסקי
ניהול עסקי צילום: pixsabay

ישראל היא מדינה של יזמים – אינספור גברים ונשים שאפתנים מנסים להצליח כאן בכוחות עצמם, כאשר כמות עצומה של עסקים חדשים קמים מדי שנה ומתחילים לפעול בשוק. מגוון העסקים החדשים מתפרס על פני תחומי עיסוק רבים, החל מסטארט אפים בתחום ההיי טק או החקלאות המתקדמת ועד לעסקים יצרניים קטנים וייחודיים המתמחים בייצור מוצרים ספציפיים ומקצועיים ביותר.

כמעט כל עסק חדש אשר קם ומתחיל פעולתו חווה בשנות הפעילות הראשונות קשיים מהותיים שונים ורבים, אשר אינם מדלגים כמעט אף פעם על אף מיזם ואינם נחסכים מאף מנהל או בעל עסק חדש. לכן, פונים רבים מאותם מנהלי/בעלי עסקים חדשים לקבלת תמיכה וסיוע מקצועי. איזה סוג של סיוע מקצועי אכן נדרש כמעט במאה אחוז מהעסקים החדשים ומהי הדרך שיש לעבור על מנת להבין איזה סוג סיוע מקצועי ספציפי מתאים במיוחד עבור העסק שלכם?

התוויית תמונה כללית ודרך פעולה מתבקשת – ייעוץ עסקי מקצועי

כמובן שכל עסק זקוק לסוג אחר של ליווי, ייעוץ וסיוע צמוד, כתלות בתחום המסוים בו הוא פועל. מובן מאליו כי עסק יצרני קטן וחדש המתמחה בייצור של כמה חלקים או חלפים מאוד ספציפיים יזדקק לסוג אחר של סיוע וליווי מאשר מאפייה חדשה או חנות בגדים אינטרנטית אשר זה עתה נפתחה. עם זאת, ברור לכולם כי בעולם של היום ישנם לא מעט מאפיינים המשותפים לעסקים באשר הם, בכל תחום פעילות ובכל ענף, ולכן יש הרבה מאוד ליווי וסיוע אשר רלבנטי לכל עסק בתחילת דרכו, כמו גם להרבה מאוד עסקים בשלבים מתקדמים יותר במחזור חייהם.

ייעוץ עסקי מקצועי הוא בדיוק מאותם סוגי ליווי וסיוע המתאימים ונחוצים עבור כמעט כל סוג של עסק חדש שרק ניתן להעלות על הדעת. תהליכים בסיסיים ומרכזיים המגדירים במידה רבה את תרומתו של יועץ עסקי טוב לעסק אותו הוא מלווה, כוללים התוויית תמונה כללית ובהירה של התחום בו פועל העסק ושל מאפייני העסק עצמו בשלב בו הוא נמצא כרגע, בנייה של מספר פלטפורמות מרכזיות שונות הנחוצות עבור כל עסק (לדוגמה - מערכת טובה ומסודרת לניהול תזרים מזומנים) והתוויית דרך פעולה מושכלת ומתבקשת לטווחי זמן שונים (כלומר – תכנית לטווח הקצר, הבינוני והארוך).

על מנת להתוות דרך פעולה מתבקשת, למשל, יש לבצע ניתוח מושכל של מאפייני התחום בו פועל העסק, רמת התחרות השוררת בו, ההתפתחויות השונות המתרחשות והצפויות להתרחש במשק בתחום זה, המאפיינים הייחודיים של אותו עסק, מקורות מימון קיימים ופוטנציאליים וכו'.

במילים אחרות, "ייעוץ עסקי" הוא בעצם שם כללי לתחום בו מנתחים באופן מושכל את המאפיינים של העסק והסביבה בה הוא פועל, ומתווים דרכי פעולה רצויות בהווה ובעתיד עבור העסק, ברמת פירוט המאפשרת יישום מיידי ואפקטיבי.

נחוץ גם עבור אלו אשר בטוחים כי אין להם כל צורך בסיוע

ייעוץ עסקי מקצועי וליווי של יועץ עסקי מומלץ הם יתרונות שכדאי לכל עסק חדש או וותיק לאמץ לעצמו. במקרה של בעלי ומנהלי עסקים חדשים ושאפתניים, פעמים רבות נתקלים יועצים עסקיים מנוסים וותיקים בתגובות המשקפות רמת ביטחון מופרזת, וגישה הגורסת כי אותם בעלי עסקים חדשים מאמינים כי הם יודעים את כל מה שיש לדעת, ולכן אין לאיש המקצוע יותר מדי מה לתרום ולהוסיף להם בניהול העסק החדש. בפועל, כל בעל ניסיון בעולם העסקים והייעוץ העסקי יידע לתאר לכם בקלות מדוע מדובר בטעות נפוצה ובאשליה החוזרת על עצמה בקרב בעלי עסקים חדשים שוב ושוב.

ניקח לדוגמה תחום מוכר ומהותי כמו ניהול תזרים מזומנים – יזמים, משקיעים ומנהלים של עסקים חדשים בטוחים כי ברגע שהם מודעים לתאריכי התקבולים וההוצאות של העסק, הם מנהלים את התזרים באופן משביע רצון ולכן אינם זקוקים ללמוד דבר נוסף בהקשר זה. יועץ עסקי טוב יוכל להסביר לכם שחמש דקות מדוע מדובר בטעות קריטית – ניהול נכון ומקצועי של תזרים מזומנים כרוך בפועל בהרבה יותר מאשר מעקב אחר תאריכי התקבולים/הכנסות, ובמידה ולומדים כיצד לנהלו באופן נכון ניתן להימנע מאינספור בורות  שחבל שהעסק ייפול לתוכם, ולהגדיל משמעותית את סיכוייו לשרוד תוך שיפור משמעותי של האופן בו הוא מתנהל פיננסית בחודשים והשנים הראשונות (והקריטיות כל כך) לפעילותו.

כבעלים/מנהלים של עסק חדש, על מנת לוודא שאתם באמת עושים את כל מה שאתם יכולים על מנת להביא את העסק החדש לצמיחה ושגשוג, מומלץ לפני הכל לפנות ליועץ עסקי מומלץ ולהיפגש על מנת לקבל חוות דעת בנוגע לעסק, והצעת מחיר לייעוץ וליווי עסקי. יועץ עסקי טוב יחסוך לכם הרבה מאוד כסף, מתח, לחץ וכאבי ראש ולב.

עסקים ניהול תקין עצמאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד