י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הורד בדרגה

חייל מהגדוד החרדי נשלח לכלא על התעללות

אחד מחיילי נצח יהודה שחשוד בהתעללות בעצור פלסטיני, הגיע לעסקת טיעון ונשלח לחצי שנת מאסר • עם יתר החיילים, מתנהל משא ומתן על מנת להגיע להסדרים

חייל מהגדוד החרדי נשלח לכלא על התעללות
חייל. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גובש הסדר טיעון בין התביעה הצבאית עם אחד החיילים מגדוד נצח יהודה המואשמים בהתעללות בעצורים פלסטינים, שנעצרו בחשד למעורבות בסיוע למחבלים שרצחו את חבריהם בפיגוע ירי.

על פי הפרסום של צחי דבוש בגלי צה"ל, החייל יודה בעובדות כתב האישום, ייטול אחריות ויורשע בהתעללות בנסיבות מחמירות. העונש שהוסכם בין הצדדים, שישה וחצי חודשי מאסר בפועל, הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי.

על פי הדיווח של יואב זיתון ב-Ynet, התביעה לא תתנגד לבקשת החנינה שיגישו בהמשך לנשיא, לבטל את הרישום הפלילי. "המשמעות המסתמנת של העונש עם קיצור השליש - 4 חודשי מאסר, ללא רישום פלילי עתידי ובעיקר חיסול שקט של הפרשה" כתב.

עם יתר החיילים שהוגשו נגדם כתבי אישום, מתנהל משא ומתן על מנת להגיע להסדרים.

מכתב האישום עולה כי הלוחמים, להם מיוחסות עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, היכו את הפלסטינים אותם עצרו בחשד כי סייעו למחבל עאסם ברגותי מהכפר כובאר, שביצע את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף בו נרצחו שני חיילי נצח יהודה, יובל מור יוסף וסמל יוסף כהן הי"ד.

החיילים הואשמו בכך שתקפו את שני העצורים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם. בנוסף, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, מצוי במעצר פתוח והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד.

המחבל עאסם ברגותי, ביצע את הפיגוע באותו היום בו חוסל אחיו, המחבל סאלח ברגותי על ידי לוחמי הימ"מ, שביצע שבוע מוקדם יותר את פיגוע הירי בצומת עפרה, בו נפצעה קשה שירה איש-רן, ובעלה עמיחי נפצע בינוני. העובר שבבטנה יולד פג בניתוח חירום ומת כעבור שלושה ימים.

עדכון: בשעה האחרונה (שני) דווח כי נחתמה עסקת טיעון שנייה בפרשת נצח יהודה: לוחם שני יודה בהתעללות בנסיבות מחמירות וירצה שישה וחצי חודשי מאסר כמו חברו הלוחם הראשון.

המגעים עם שלושת הלוחמים הנוספים לעסקאות נמשכים.

נצח יהודה הסדר טיעון הכאת פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד