י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניסיון העושר

הכירו: אלו הפוליטיקאים העשירים של ישראל

מגזין פורבס מפרסם את דירוגם של הפוליטיקאים העשירים בישראל. במקום הראשון: ניר ואלונה ברקת, ולאחר מכן - ברק, ביבי, בנט וגבאי

הכירו: אלו הפוליטיקאים העשירים של ישראל
ברקת, ברק, נתניהו צילום: פלאש 90

מגזין פורבס ישראל מפרסם את דירוג הפוליטיקאים העשירים לשנת 2019. זו הפעם הרביעית שפורבס מפרסם את את הדירוג, כחלק מהמאמץ ליצירת שקיפות מירבית של נבחרי הציבור לקראת הבחירות הקרבות. הפרויקט מופיע בגיליון פברואר 2019 של פורבס ישראל. 

להלן הדירוג של פורבס: 1. ניר ברקת - 500 מיליון שקל,  2. אלונה ברקת - 460 מיליון שקל, 3. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק - 120 מיליון שקל, 4. ראש הממשלה בנימין נתניהו - 50 מיליון שקל,  5. נפתלי בנט - 32 מיליון שקל,  6. יו"ר העבודה אבי גבאי - 29 מיליון שקל,  7. השר חיים כץ - 28 מיליון שקל. 8. יאיר לפיד - 25 מיליון שקל. 

מי שכובשים את הדירוג בפעם הראשונה כשנכנסו אל הזירה הפוליטית הארצית, הם ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת שהוצב בעשירייה הראשונה בליכוד, ואלונה ברקת המתמודדת ברשימת "הימין החדש". שני הגיסים, שמקורות הונם זהים, שווים קרוב למיליארד שקל.

בנוסף, הונו של בני גנץ, מוערך בכ-8 מיליון שקל. למרות שהממד החמישי שנסגרה היתה החברה ששמו נקשר אליה יותר מכל, הונה של שרת המשפטים איילת שקד, גם כן מוערך בכ-8 מיליון שקל. מרבית הונה של שקד מקורו בביתה בשכונת רמת החייל בתל אביב. 

בפורבס גם העריכו את הונו של בכיר הליכוד גדעון סער, ששב אל החיים הפוליטיים, ונחשב לאחד המועמדים המובילים לרשת את ראש הממשלה בנימין נתניהו כיו"ר הליכוד, מוערך בכ-3 עד 4 מיליון שקל. הונו כולל את ערך הידרה שבה הוא מתגורר במגדל ברחוב פנקס בתל אביב עליה הוא משלם משכנתא. 

גם הונו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שהגיע ברגע האחרון ל'כחול לבן', מוערך בכ-8 מיליון שקל. מקורות הונו של אשכנזי כוללים את הפנטהאוז שבו הוא מתגורר במרכז כפר סבא, וכן הון אותו צבר כיו"ר חברת קידוחי הנפט "שמן". 

פורבס עשירי ישראל פוליטקיאים דירוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד