י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בן גביר ניצח

שוב סרנה מסתבך: ישלם עשרות אלפים

עוד ניצחון לעו"ד בן גביר: בית המשפט המחוזי דחה ערעור יגאל סרנה שכינה תושב חברון "נאצי" • בית המשפט: "השימוש בכינוי נאצי - מן הקשים שבגינויים"

שוב סרנה מסתבך: ישלם עשרות אלפים
העיתונאי יגאל סרנה צילום: פלאש 90

דווקא בימים שבהם הפוליטיקאים משמאל והרב בני לאו משתמשים בכינוי נאצים כלפי פעילי עוצמה יהודית, זוכה עו"ד איתמר בן גביר, מועמד  איחוד  מפלגות הימין מטעם עוצמה יהודית לניצחון נוסף.

בית המשפט המחוזי בירושלים קובע כי: "השימוש בכינוי נאצי לצורך פגיעה בדימויו של אדם הוא מן הקשים שבגינויים, עוצמת ההשפלה והביזוי המתלווים לדימוי זה היא עמוקה והוא אינו דומה באופיו לכל גינוי אחר".

בית המשפט דחה את ערעור סרנה שהוגש באמצעות עו"ד פלדמן וקבע כי סרנה ישלם לקמב"צ חברון, אשי הורוביץ, שיוצג על ידי עו"ד בן גביר סכום של עשרים וחמישה אלף ש"ח. 

בחודש ינואר 2015, פרסם סרנה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו כאשר בתמונה נראה  אשי הורביץ מצלם גופת אדם כאשר לפי הטענה הוא גם חייך.

סרנה, שלאחרונה חויב לשלם פיצויים גם לראש הממשלה, כתב על הורוביץ כי הוא סוג של קוזאק פוגרומצ'יק ובהמשך אף הוסיף את הכינוי בין חלאה לנאצי.

בפרסומיו לא הזכיר סרנה כי הגופה היא גופת מחבל שדקר חיילים, והגיע לרצוח יהודים בעיר חברון.

במסגרת תביעה שהגיש הורוביץ באמצעות עו"ד איתמר בן גביר נטען כי סרנה הוציא נגד הורוביץ דיבה, וכי הכינוי נאצי שמור לגרועים שבאויבים ולא למי שמצלם ואף מחייך לנוכח גופת מחבל שהגיע לרצוח יהודים ומעשו סוכל. 

בית משפט השלום בירושלים קיבל את התביעה וקבע כי סרנה ישלם סכום של עשרים וחמישה אלף ש"ח להורוביץ.

סרנה ערער לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן ודיון בתיק נערך בשבוע שעבר. במהלך הדיון נטען על ידי הורוביץ כי יש להגדיל את סכום הפיצוי. 

אמש, דחה בית משפט המחוזי את הערעור. השופטים ארנון דראל, ענת זינגר ואלכסנדר רון קבעו כי :"ראוי היה לומר מפורשות כי מדובר בצילום אשר בוצע בחברון, לאחר ניסיון פיגוע במהלכו נורה המפגע, אנו שותפים לעמדה כי היה מקום להבהיר שהגופה אשר בתמונה היא גופה של מי שניסה לבצע פיגוע בסמוך".

השופטים תקפו את סרנה על השימוש בביטוי נאצי וקבעו גם כי "מושג זה לא איבד גם בשפת הרחוב את המשקע האסוציאטיבי הקשה הנילווה לו בהקשרו ההיסטורי".

בית המשפט חייב את סרנה לשלם סכום של עשרים וחמישה אלף ש"ח להורוביץ. השופטים לא מצאו לנכון להגדיל את הסכום אך קבעו גם כי אין להפחיתו. 

עו"ד בן גביר אומר בתגובה כי: "המסר של בית המשפט המחוזי הוא שיש להיזהר מהשימוש בכינוי נאצי ודווקא בימים שבהם אנשי השמאל הקיצוני שולפים שוב ושוב את הכינוי הזה יש להזכיר להם שהם לא רק פוגעים בזכר שישה מליון יהודים שנשרפו ונטבחו, אלא גם חשופים לתביעה אזרחית שנגיש נגד כל אחד מהם".

"שלא יטעו, מי שישתמש בביטוי נאצי גם אם הוא פוליטיקאי אין לו שום חסינות ולא ירחק היום שהרב בני לאו, שלי יחימוביץ גלאון זנברג ושות, ימצאו את עצמם על ספסל הנתבעים בבית המשפט. מותר להם להטיח ביקורת אך אין להם רשות לחצות קווים אדומים ולהוציא דיבת אוהבי ארץ ישראל לרעה".

יגאל סרנה נאצי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד