י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כל מה שחשוב לך לדעת על הטבות המס לעצמאים

הטבת מס הינו מונח שכדאי של עצמאי יכיר ויידע. כיצד ניתן ליהנות בצורה המקסימלית מהטבות המס? מה ההבדל בין זיכוי לניכוי ומה המשמעות של הטבות בקרן השתלמות?

כל מה שחשוב לך לדעת על הטבות המס לעצמאים

מדינת ישראל, באמצעות מס הכנסה, החליטה כי החיסכון שלך, כעצמאי לפנסיה, יהנה מתמיכת המדינה באמצעות הטבות מס הניתנות לחוסכים. עם זאת, חשוב לזכור כי הטבת המס רלוונטית אך ורק למי שאכן משלם מס על הכנסותיו. אם אינך משלם מס – לא תהנה משום הטבה מטעם המדינה. לכן, ללא קשר לחסכון, חשוב לשלם מס הכנסה כחוק, בין אם אתה עצמאי או שכיר.

הטבות המס מוגבלות להפקדה של 2,624 ₪ לחודש (נכון לשנת 2011). מעבר לסכום זה אין כל הטבות. שתי הטבות המס הרלוונטיות לעצמאים הן הטבת הזיכוי והטבת הניכוי. הטבת זיכוי הכוונה להחזר כספי מהמס המשולם בפועל. והטבת ניכוי הכוונה להקטנת ההכנסה עליה משלמים מס.
אתה בתור עצמאי יכול להפקיד 16% מהכנסתך החייבת לחיסכון פנסיוני וליהנות מהטבות המס באמצעות החלוקה הבאה: 5% יילכו לטובת זיכוי ו-11% הנותרים יילכו לטובת ניכוי. כל אלו הינם בכפוף לתקרות הקבועות בתקנות המס..בנוסף, אתה יכול להפקיד עד 3.5% נוספים מהכנסותיך לרכישת כיסוי למקרה אובדן כושר עבודה ובאופן שכזה ליהנות מזיכוי מס נוסף. חשוב לדעת כי אופציה זו מוגבלת ב-4 פעמים השכר הממוצע במשק.

אם ניקח לדוגמא עצמאי המרוויח 10,000 ₪ בחודש, הוא יוכל להפקיד 1,600 ₪ בחודש לחיסכון פנסיוני ולקבל זיכוי על 500 ₪ וניכוי על 1,100 ₪. מכיוון שבפועל, הטבת המס לזיכוי היא בגובה 35% מההפקדה - הטבת המס בפועל תהיה 175 ₪. לגבי הטבת הניכוי, בדוגמא הנ"ל, הטבת המס בפועל תהיה על סך 253 ₪ זאת משום שלא תשלם מס בגובה 23% על הפקדה של 1,100 ₪. הטבת הניכוי תהיה במקרה זה בגובה המס השולי של העצמאי. בשורה התחתונה, במקרה שלהלן תשלם 1,600 ₪ לחיסכון שלנו ומס הכנסה יחזיר לך 428 ₪.

עוד מושג שחשוב שתכיר הוא הטבות המס בקרן השתלמות של עצמאים. גם חיסכון בקרן השתלמות לעצמאים נהנה בהטבות מס הזהה להטבת הניכוי ועל ידי כך הקטנת ההכנסה עליה משלמים מס. אם תחליט להפקיד כספים לקרן ההשתלמות שלך, ההפקדה תצטרך להיות בגובה 7% מההכנסה החייבת, עד לסכום של 249,000 ₪ לשנה (נכון לשנת 2011).מתוך 7% רק 2.5% אינם נהנים מהטבת המס ואילו ה-4.5% הנותרים נהנים בהחלט. לכן, אם לא תפקיד את המקסימום המותר תהנה מהטבת מס מופחתת בלבד. עוד עובדה שחשוב לדעת לגבי קרן השתלמות: מתום שש שנות חיסכון ואילך, הפטור ממס הכנסה ומס רווחי הון, זאת משום שמדובר במוצר חיסכון המתקבל בסכום חד פעמי.
מגדל ביטוח ביטוחים פנסיה חסכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד