י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחוץ לחוק

בריטניה מכריזה על 'הזרוע הפוליטית' של חיזבאללה, כארגון טרור

ה ״סאנדיי טלגרף״ הבריטי מפרסם על כוונת הפרלמנט להצביע בעד הכנסתה של הזרוע הפוליטית של חיזבאללה בלבנון לרשימת ארגוני הטרור • "איננו יכולים עוד לעשות הפרדה בין הזרוע הפוליטית של הארגון לזרוע הצבאית שלו" • מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי: "אנו מברכים את החלטת בריטניה על המהלך להכיר בחיזבאללה כארגון טרור באופן מלא"

בריטניה מכריזה על 'הזרוע הפוליטית' של חיזבאללה, כארגון טרור
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צילום: רויטרס

 

 

בריטניה הודיעה היום  על כוונתה להחרים את הזרוע הפוליטית של חיזבאללה ובכך להכניס את כל זרועות הארגון לרשימת ארגוני הטרור. עד היום, הכירה בריטניה רק בזרוע הצבאית של הארגון השיעי כארגון טרור.

שר הפנים הבריטי סאג'יד ג'אוויד אמר על כך: "חיזבאללה ממשיך בניסיונותיו לערער את המצב השברירי במזרח התיכון, איננו יכולים עוד לעשות הפרדה בין הזרוע הפוליטית של הארגון לזרוע הצבאית שלו, שכבר הוצאה אל מחוץ לחוק. עקב כך אמר שר הפנים  "קיבלתי החלטה להכניס את הארגון במלואו לרשימת הטרור".

יצוין כי עד היום התירה בריטניה לזרוע הפוליטית של הארגון לפעול בפומבי והסיבה לכך שבריטניה מוציאה את כל ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק היא בעיקר בגלל מעורבותו של הארגון במלחמת האזרחים בסוריה.

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר מגיב על החלטת בריטניה: אנו מברכים את החלטת בריטניה על המהלך להכיר בחיזבאללה כארגון טרור באופן מלא. הקונגרס היהודי העולמי פעל במשך חודשים ברחבי אירופה על מנת להעביר את המסר כי אין להבדיל בין הזרוע הפוליטית לזרוע הצבאית של חיזבאללה, אשר מזה שנים רבות עוסק בפעילות טרור ומקדם אותו ברחבי העולם באופן שוטף".

"בריטניה הבהירה בצדק מוחלט כי יש להגדיר ולזהות את חיזבאללה בדיוק כפי שהוא: ארגון טרור. אנו קוראים למדינות נוספות, כמו גם לאו"ם ולאיחוד האירופי, להמשיך בכיוון שהתוותה בריטניה ולאסור את פעילותו של ארגון הטרור חיזבאללה באופן מלא, לאלתר."

 

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד