י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אבל בנתיבות

ברוך דיין האמת: אלמנת 'אבי הדרום' נפטרה

אבל בנתיבות: הרבנית מאיר ע"ה רעייתו של הגר"י מאיר זצ"ל נפטרה לבית עולמה • לא הותירה אחריה זרע של קיימא

ברוך דיין האמת: אלמנת 'אבי הדרום' נפטרה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה הרבנית מרת יהודית מאיר ע"ה אלמנת הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל ראש ישיבת הנגב נתיבות ומקים עולה של תורה והיה "אבי הדרום" והיא בת 85 בפטירתה.

מרת יהודית ע"ה נולדה באנגליה לאביה רבי יעקב מאייר ז"ל מחשובי קהילת עדת ישראל באנגליה. ובצעירותה למדה בסמינר בית יעקב לבנות באנגליה של הגאון הצדיק רבי יוסף צבי הלוי דינר זצ"ל בעל ה'מקדש הלוי'. לאחר התאונה הגרעינית החמורה ב'אסון טשרנוביל' גידלה בביתה ילדים שהגיעו מאוקראינה ויחד עם בעלה חיזקו אותם וחלקם מכהנים כרבנים וראשי ישיבות.

הרבנית ע"ה עמדה כל חיי לימין בעלה הגדול הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל שנפטר בכ"ה טבת תשע"א והפריח את השממה הרוחנית בדרום.

לאחר נישואיה התמנה בעלה למגיד שיעור בישיבת עץ חיים בשווייץ. בהמשך נשלח על ידי רבו, מרן הרב מפוניבז' הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן זצ"ל, לעיר קזבלנקה שבמרוקו, שם ייסד ישיבה גדולה ווסמינר חרדי לבנות, ולאחר מכן עבר לטנג'יר אך לאחר שלוש שנים גורש ממרוקו. 

ממרוקו הגיע למקום שקט ונידח, עלום ומלא בקרוונים ויחד עם רעייתו הפך את העיירה נתיבות לעולם תורה עצום ומקיף בכל ישובי וערי האזור. במשך עשרות שנים הרביץ את תורתו בפני תלמידי הישיבה, ישיבת הנגב, והקים עוד מוסד ועוד אחד, לכל קהילה וקהילה. הוא לא הסתפק במהפך הרוחני, והראה דוגמה אישית כשעבר להתגורר בנתיבות, שהייתה אז מעברת עולים חדשה.

גם בתקופת חוליה של בעלה סעדה אותו ועמדה לימינו כל העת. הרבנית לא הותירה אחריה זרע של קיימא אך הותירה אחריה את אלפי תלמידי בעלה הגדול שהיה הייתה להם כמו אמא.

מסע ההלוויה יצא בשעה 20:00 בערב מישיבת שכר שכיר בנתיבות לבית החיים בנתיבות שם תיטמן לצד בעלה הגדול.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

ישיבת הנגב נתיבות הרב יששכר מאיר הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד