י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מפגש כומתות

סגירת המעגל של הצ'פלין והנכד החרדי

יוסף בריקמן מברוקלין קיבל כומתה אדומה בטקס שהתקיים בגבעת התחמושת, והתרגש לראות את סבו, רב צבאי מפורסם בצבא האמריקני שהגיע לברך אותו

סגירת המעגל של הצ'פלין והנכד החרדי
ג'ו בריקמן וסבו יעקב גולדשטיין צילום: עמותת נצח יהודה

35 חיילים של הפלוגה החרדית בצנחנים - ח"ץ - קיבלו ביום חמישי האחרון את הכומתות האדומות בטקס שהתקיים בגבעת התחמושת בירושלים, האתר המסמל את גבורת הצנחנים בשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים.

בין הצנחנים החדשים היה גם יוסף בריקמן, יליד קראון הייטס, נכדו של אלוף משנה הרב יעקב גולדשטיין, קצין דת ראשי לשעבר במשמר הלאומי הצבאי של ניו יורק. הרב גולדשטיין הגיע לטקס במיוחד מארצות הברית כדי לברך את נכדו וחבריו לנשק.

הרב גולדשטיין ששירת בצבא אמריקאי במשך 38, החליט להתגייס אחרי שקיבל ברכה לכך מהרבי מליובאוויטש זצ"ל. הוא היה הראשון בצבא ארה"ב שקיבל אישור לא לגלח את זקנו בניגוד למה שהיה נהוג עד אז. גולדשטיין שירת בזירות רבות כולל בוסניה, דרום קוריאה, אפגניסטן, קובה ועיראק.

במהלך מלחמת המפרץ הגיע גולדשטיין לישראל יחד עם המשלחת האמריקנית, ובזמן פיגועי 11 בספטמבר יחידתו של הרב גולדשטיין הייתה בין הראשונות שהגיעו למוקד האסון במנהטן. בכל מקום בו שירת דאג הרב גולדשטיין לצרכים הרוחניים של החיילים יהודיים.

"אנו שמחים בהצלחת פרויקט שילוב חרדים בחטיבת הצנחנים" מסרו רבני עמותת "נצח יהודה" שמלווים את החיילים החרדים בח"ץ. "חיילי פלוגת ח"ץ מוכיחים שניתן לשרת בחטיבות קרביות של צה"ל מבלי להתפשר על אורח חיים חרדי".

צנחנים חרדים פלוגת חץ חייל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד