ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

חוסכים חכם ומרוויחים

החלטת לחסוך עבור הפנסיה? כדאי להכיר היטב את תקנות המס ולחשב מראש כמה לחסוך על מנת שלא לשלם מיסוי מיותר מצד אחד וליהנות מהטבות המס המגיעות לך מהצד השני

חוסכים חכם ומרוויחים

אם החלטת בתור עצמאי להתחיל לחסוך ולפתוח לעצמך חיסכון פנסיוני – תדע שעשית צעד ראשון. זהו מהלך חשוב מאוד גם עבורך וגם עבור פעילות העסק שלך בעתיד ובהווה. בעקבות תחילת החסכון, סביר להניח יעלו אצלך שאלות שונות כגון כמה לחסוך? מהם הטבות המס שמגיעות לך בעקבות החסכון? מה ההבדל בין ההפקדות ועוד שאלות רבות ואחרות שנוגעות לסכום ההוצאה החודשית.

ראשית, חשוב לדעת: מס הכנסה, כגוף מטעם המדינה, שותף בחיסכון שלנו. הדבר בא לידי ביטוי בכך שמס הכנסה מעניק לחוסכים הטבות שונות שכדאי להכיר אותם. כאשר העסק נמצא בתחילת דרכו – סביר להניח שלא תשלמו מס. במקרה כזה אין משמעות אמתית להטבות המס. בשלב מאוחר יותר, כאשר שיקולי המיסוי הופכים לרלוונטיים, עליכם להפקיד לכל הפחות את המקסימום מבחינת המיסוי העומד כיום על 16%. כמו כן, מומלץ להפקיד עוד 3.5% נוספים מההכנסה לפני מס, זאת בכפוף לתקרות הקבועות בתקנות המס, לצורך לרכישת כיסוי למקרה אובדן כושר עבודה.

זכור כי בתור עצמאי אתה קובע בעצמך את סכום ההפקדה החודשי. אם העסק שלך רק בתחילת דרכו, הסכום המופרש לחיסכון הפנסיוני אינו משפיע על הטבות המס המגיעות לעסק והוא נתון להחלטתך בלבד. בעתיד, אם העסק שלך בע"ה יצליח וישגשג, סביר להניח שגם יגדלו היקף ההכנסות. אז שיקולי המס וגובה הסכום להפריש לחסכון הופכים להיות רלוונטיים יותר. על מנת לדעת באופן ודאי אילו הטבות מס מגיעות לך ובאיזה היקף, ועל מנת שאתה כעצמאי תדע בראש שקט שאתה מפריש את הסכום הנכון מבחינתך ומבחינת עתידך, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע סוכן ביטוח שיעמוד לשרותך בכל שאלה וייעצו לך כיצד תוכל ליהנות מהמקסימום המגיע לך.
מגדל ביטוח ביטוחים חסכון פנסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד