י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מקורות מימון לעצמאיים – איך זה בדיוק עובד?

בתור עצמאי, אתה יכול ליהנות הלוואה משתלמת מקופת הגמל או מקרן ההשתלמות. איך בדיוק עושים את זה? מה המשמעות של מהלך זה ומהם התנאים לקבלת ההלוואה?

מקורות מימון לעצמאיים – איך זה בדיוק עובד?

חסכת כסף רב בקופות הגמל או בקרנות ההשתלמות שלך? יש לך הזדמנות לנצל זאת לצורך מקור מימון. ייתכן שתהיה זקוק להון לצורך הרחבת העסק שלך, או אפילו לצורך הקמת עסק חדש. רגע לפני שאתה רץ אל הבנק לצורך קבלת הלוואה או מימון, חשוב שתדע כי קיים מקור נוסף לקבלת הלוואה והיא מונחת ממש מתחת לאף שלך: קופות גמל או קרנות ההשתלמות שלך!

אלא שלפני שאתה פונה לשחרור הכספים, חשוב שתכיר את התנאים לקבלת הלוואה זו. רק אם הינך עצמאי וברשותך קופת גמל בעלת וותק של שלוש שנים לפחות – אתה זכאי לקבלת הלוואה על הכספים שנצברו בקופה. את ההלוואה הזו תוכל להחזיר תוך חמש שנים ואם תהיה מעוניין תוכל אף לקבל דחיה של שנה נוספת לצורך החזר ההלוואה. דחייה זו מוגדרת בעגה המקצועית כהלוואת גרייס.

היתרונות של הלוואה מסוג הם ברורים: כל הכספים שחסכת בקופת הגמל או בקרן השתלמות ישמשו אותך כבטחון להחזר ההלוואה, מה שלא קיים בהלוואות אחרות שם תצטרך להמציא בטחונות. על הלוואות אלה לא תשלם בכלל עמלות נלוות, זאת להבדיל מהלוואות מהבנק שם תשלם גם תשלם. ויתרון בולט נוסף: ההלוואה שתיקח לא תפגע בשום צורה במסגרות אשראי אחרות .

תמיד קיימת בפניך האפשרות לפדות את החיסכון ולא לקחת הלוואה, אבל חשוב לזכור כי הלוואה עדיפה בהרבה מפדיון כספי התוכניות. אם תפדה את הקופה אתה עלול לאבד את כל החיסכון שצברת, להפסיד תנאים ייחודים ואת כל הוותק בתוכנית. כמו כן, אתה תמשיך ליהנות מהכיסוי הביטוחי.

על מנת לקחת הלוואה מפוליסה או מקרן השתלמות, אתה צריך פשוט לפנות אל סוכן הביטוח שלך שיבדוק ויבחן את בקשתך מול הקריטריונים הנדרשים לקבלת ההלוואה. במידה ותימצא מתאים ילווה אותך סוכן הביטוח במשך כל התהליך.
מגדל ביטוח ביטוחים פנסיה חסכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד