י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ימים גורליים

מסתמן: זהו מועד ההכרעה בתיקי נתניהו

ראש הממשלה נתניהו כוסס ציפורניים לקראת ההחלטה בעניינו שתתקבל בידי היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וצפויה לחולל סערה ציבורית רחבה | היועמ"ש צפוי להכריע כבר בשבוע הבא בתיקי רה"מ

מסתמן: זהו מועד ההכרעה בתיקי נתניהו
מנדלבליט/נתניהו צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צפוי להכריע כבר בשבוע הבא בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך דיווח גיא פלג, כתב משפט של חדשות 12.

על פי הדיווח, בתחילת השבוע הבא יודיע מנדלבליט על החלטתו לזמן את ראש הממשלה לשימוע לקראת הגשת כתב אישום נגדו.

לפני כחודש וחצי הודיע מנדלבליט לפרקליטיו של נתניהו כי אין בכוונתו להשהות את הטיפול בתיקים 1000, 2000 ו-4000 עד לאחר הבחירות. במכתב ששוגר מלשכתו נכתב כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה, שהחל עוד לפני ההחלטה להקדים את הבחירות, נמשך כסדרו ומתנהל כמתוכנן.

לאחר הפרסום, התייחס שר האוצר משה כחלון להודעה בריאיון באולפן וואלה! NEWS, ואמר כי קיים הבדל מהותי בין כתב אישום לפני השימוע לאחריו. "יש שמים וארץ בין לפני ואחרי שימוע. אם הוא מחכה לשימוע, סימן שהוא לא הכריע, אז מי אני שאכריע. אלה שאלות היפותטיות, ראש ממשלה לא יכול לכהן תחת כתב אישום".לדברי כחלון, "מרגע שהיועמ"ש יחליט, תהיה בעיה לראש הממשלה לכהן, גם הוא לא אמר שהוא יכהן אחרי כתב אישום.

אתמול דחתה ועדת ההיתרים שליד משרד מבקר המדינה, את בקשת נתניהו לאפשר לו לקבל תרומה למימון ההגנה המשפטית שלו. "היועץ המשפטי לממשלה הביע את דעתו כי אם ועדת ההיתרים תדחה את הבקשה לדיון מחודש בבקשת רה"מ לקבל תרומות - יידרש רה"מ להשיב למיליקובסקי את הסכומים שהעביר" קבעה הוועדה.

עורכי הדין של של נתניהו מסרו בתגובה: "החלטה חסרת תקדים שפוגעת בעקרונות יסוד. לא יעלה על הדעת שתימנע מראש הממשלה הזכות הבסיסית להגנה משפטית שניתנת לכל חבר כנסת. נפנה לבג"ץ נגד ההחלטה השערורייתית".

בנימין נתניהו חקירת ראש הממשלה תיק 1000 תיק 2000 תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד