י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הכו את הרב עד שאיבד הכרה"

התקיפה - על רקע פרשת גט; רה"מ: מגנה את האכזריות הפרועה

כלי התקשורת המקומיים בארגנטינה מדווחים כי אמש (שני) הותקף הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', בידי אלמונים - בביתו שבבואנוס איירס • הפורעים: "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית" • הקהילה היהודית: "המעשים ללא ספק מדליקים נורת אזהרה"

התקיפה - על רקע פרשת גט; רה"מ: מגנה את האכזריות הפרועה
הרב גבריאל דוידוביץ' ורה"מ צילום: אבי אוחיון, לע"מ/ פלאש 90

כלי התקשורת המקומיים בארגנטינה מדווחים כי אמש (שני) הותקף הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', בידי כנופית אלמונים - בביתו שבבואנוס איירס.

בעקבות התקרית הקשה, הרב הועבר לטיפול בבית החולים המקומי, כשהוא במצב קשה.

לפי הדיווחים, מספר שודדים פרצו אמש בסביבות השעה 2 בלילה לביתו של הרב הראשי, שדדו סכומי כסף וחפצים אישיים יקרים שהיו בביתו ואף הכו את רעייתו של הרב.

במהלך התקרית הקשה, אמרו הפורעים לרב דוידוביץ': "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית".

הקהילה היהודית בארגנטינה הגיבה בהלם לתקרית החמורה: "המעשים ללא ספק מדליקים נורת אזהרה. הקהילה דורשת מהרשויות הבהרות מידיות בנוגע לאירוע".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי גורמים בקהילה היהודית בארגנטינה יש חשד לרקע פלילי בפרשת תקיפת הרב הראשי הרב גבריאל דוידוביץ' על רקע פרשת גט ואיומים על חייו.

‏ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שולח החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ' ולרעייתו שהותקפו באכזריות פרועה".

לדברי רה"מ: "אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה. אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "האנטישמיות מרימה ראש במדינות אירופה, בארה"ב והלילה הרימה את ראשה האפל בארגנטינה. הקורבן הפעם- הרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ׳ שהוכה בביתו ואושפז במצב קשה. אדרוש הבוקר ממשלת ארגנטינה לפעול בכל האמצעים כדי ללכוד את התוקפים ולהגן על יהודי ארגנטינה".

השר לשירותי דת חה"כ יצחק וקנין: "הזדעזעתי לשמוע על התקיפה של הרב דוידוביץ ואישתו, אנו מתפללים מכאן לשלומם ומאחלים להם רפואה שלימה במהרה".

לדבריו: "בתקופה האחרונה אנו עדים לגל אירועי אנטישמיות ברחבי בעולם, אני קורא למנהיגי המדינות לטפל ביד קשה ובענישה מחמירה כנגד מבצעי פעולות אנטישמיות, וכן אני קורא לממשל בארגנטינה לתפוס במהרה את התוקפים ולהעניש אותם בחומרה".

"האנטישמיות מרימה ראש". השר דרעי. צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם "כחול לבן": "אני מאחל החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳. אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".

יו"ר העבודה, אבי גבאי: "אנחנו אתכם במאבק באנטישמיות, בכל מקום שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו.

"האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, באגרנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".

ח״כ עמיר פרץ: ״מזועזע מתקיפת הרב הראשי של ארגנטינה גבריאל דוידוביץ׳ ואשתו, ומאחל להם החלמה מהירה. אין זה משנה מה הרקע. הרמת הראש של האנטישמיות בארגנטינה ובעולם היא בלתי נסבלת".

‏לדבריו: "על הממשלה לדרוש מהרשויות בארגנטינה לפעול במהירות ובנחרצות. עלינו לעשות הכל להבטיח את שלומם של יהודים בכל מקום בעולם״.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן: "כאשר גל האנטישמיות שוטף את העולם, יהודי התפוצות צריכים לזכור, כי הבית הלאומי היחיד ליהודים הוא מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף כי "תקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ', הרב הראשי של ארגנטינה, מזכיר את הימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית. אני מאחל החלמה מהירה לרב ולרעייתו וקורא שוב ליהודים בתפוצות לעלות לישראל. פה זה הבית שלכם!".

אנטישמיות ארגנטינה תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד