י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איפה ואיפה?

חקירת בכירי קדימה נעצרה בשל הבחירות

דין לבני לא כדין נתניהו? השנה היא 2011, וחקירה נפתחת. מי שהפסיקה אותה בגלל הבחירות היא פרקליטות מיסוי וכלכלה, שבראשה עומדת עו"ד בן ארי, שהתעקשה להמשיך בחקירות רה"מ. הפרקליטות: "אין קשר בין התיקים". את הדברים חושף הבוקר (ג') לראשונה, הפרשן הפוליטי של 'ישראל היום'-מתי טוכפלד

חקירת בכירי קדימה נעצרה בשל הבחירות
פתק הצבעה ללבני צילום: ארכיון בחדרי

מסמך של פרקליטות המדינה מאשר: חקירה שהתנהלה נגד בכירים במפלגת קדימה בראשות ציפי לבני נעצרה בשל הבחירות לכנסת.

במסמך יש חוות דעת של המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר, על החקירה שנפתחה ב-2011 - נכתב לגבי חומרי החקירה שנאספו נגד לבני ובכירים בקדימה כי: "לאחר העברת חומרי החקירה לפרקליטות בשנת 2013, נדרשו השלמות חקירה אשר הסתיימו לאחר כשנה".

"מדובר בחשד לכאורה בביצוע עבירות חמורות, אשר בהן מעורבים, לכאורה אישי ציבור בכירים, דבר אשר דרש בחינה מדוקדקת ומעמיקה ואף חלקן של פעולות החקירה היו טעונות קבלת אישורים מקדימים בדרגים בכירים".

עוד נכתב: "בין לבין התקיימה מערכת בחירות אשר בגינה הופסקה החקירה, ששבה והתחדשה רק בסיומה".

בשבועות האחרונים טוענים ראשי מערכת אכיפת החוק כי חקירות רה"מ בנימין נתניהו לא ייעצרו בגלל הבחירות ומתעקשים כי לוח הזמנים יהיה מנותק מהקדמת הבחירות.

את חומרי החקירה נגד לבני ובכירי קדימה הגיש גזבר המפלגה לשעבר, רו"ח איציק חדד, שהעביר חומרים רבים ליאח"ה, המעוררים חשד למעשים פליליים. המחלקה שליוותה את החקירה היתה מיסוי וכלכלה, בראשות עו"ד ליאת בן ארי.

החקירה נמשכת כאשר הציבור לא ידע על קיומה. לאחר כמה שנים נסגר התיק, וחדד ערער למחלקת העררים בפרקליטות. אלא שגם שם לא נעצרה הסחבת.

במכתב שקיבל ב-31 בינואר 2018, כשנה בדיוק אחרי הגשת הערעור, התברר כי למרות בקשה של מחלקת העררים, לא העבירה עד כה פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב את החומרים הדרושים.

ציפי לבני קדימה פרקליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד