כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סקר קובע: 60% מהציבור סבור כי החרמת כלי רכב עוזרת בהתרעה

על פי סקר שערכה אור ירוק: כ-60% מהציבור חושבים שהחרמות כלי רכב ל-30 יום, מרתיעות במידה רבה, נהגים מלעבור עבירות תנועה חמורות

סקר קובע: 60% מהציבור סבור כי החרמת כלי רכב עוזרת בהתרעה



כ-60% מהציבור חושב שהחרמות כלי רכב, למשך 30 יום מרתיעות במידה רבה, נהגים מלעבור עבירות תנועה חמורות, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בחודש פברואר, 2012. מהסקר עולה, כי 40% מהציבור כלל לא שמע על החוק שמאפשר למשטרה להחרים כלי רכב במקום, ל-30 ימים, בעוון עבירות תנועה חמורות. כשנתבקשו הנשאלים לומר איזו עבירה היו רוצים להכיל במסגרת החרמות כלי הרכב, 66% ציינו כי צריך להחרים למשך 30 יום, כלי רכב לנהג שנוסע בחופי הים, ו-61% טענו כי היו רוצים שכלי הרכב יוחרם לנהג שמסיע ילד לא במושב בטיחות.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "סנקציית ההשבתה של רכב בגין עבירות תנועה חמורות מרתיעה נהגים מלבצע עבירות חוזרות, מצמצמת את היקף עבירות התנועה ונתפסת כעונש ראוי ומרתיע בעיני הציבור, בפרט על ביצוע עבירות תנועה חמורות. על המשטרה לפעול בצורה נחרצת להגברת ההרתעה בביצוע עבירות תנועה חמורות, המסכנות חיי אדם".

71% באזור השרון, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות. 63% באזור ירושלים, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות. 61% באזור המרכז, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות. 57% באזור הצפון, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות. 50% באזור הצפון, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות. באזור הדרום, 44% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב. באזור ירושלים - 44% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב. באזור המרכז - 43% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב. אזור הצפון - 38% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב. אזור השרון - 30% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב

66% בעד החרמת כלי רכב ל-30 ימים, לנהג שמסיע ילדים לא במושב בטיחות. 66% מתושבי אזור ירושלים היו רוצים לכלול החרמת כלי רכב לנהג שמסיע ילדים לא במושב בטיחות. 63% מתושבי אזור המרכז, היו רוצים לכלול החרמת כלי רכב לנהג שמסיע ילדים לא במושב בטיחות. 62% מושבי אזור הצפון, היו רוצים לכלול החרמת כלי רכב לנהג שמסיע ילדים לא במושב בטיחות. 55% מתושבי אזור השרון והדרום, היו רוצים לכלול החרמת כלי רכב לנהג שמסיע ילדים לא במושב בטיחות.

התקנה המאפשרת השבתת כלי רכב על ידי משטרת ישראל נכנסה לתוקפה ביוני 2006. על פי תקנה זו, רשאי קצין משטרה להשבית כלי רכב בגין ביצוע עבירות תנועה, כאמצעי ענישה נוסף לעונש הקבוע על פי חוק, למשך 30 יום. העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב הן: נהיגה עם רישיון שאינו בתוקף, נהיגה בזמן פסילת רישיון, הסעת נוסעים בניגוד לחוק, הובלת מטען בעומס יתר, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, מעורבות בתאונת פגע וברח, אי ציות לתקנת שעות עבודה ומנוחה, נהיגת נהג חדש לא ליווי או הסעת יותר משני נוסעים.

עמותת אור ירוק: "במחקר אשר בדק את יעילות תקנת ההשבתה כמכשיר להפחתת עבירות התנועה ותאונות הדרכים נמצא כי נהגים אשר רכבם הושבת, ביצעו פחות עבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה לעומת נהגים אשר רכבם לא הושבת. כמו-כן, נמצא כי אפקט ההרתעה של השבתת הרכב משמעותי יותר כשמדובר בעבירת תנועה ראשונה בשלוש שנים וההשפעה של עונש ההשבתה מצטמצמת כאשר הנהג הוא עבריין תנועה כרוני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד