י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צפו בתיעוד

הגר"ש במתקפה: הנלחמים בשחיטה פוחזים

במעמד שמונה מאות עמלי תורה ומגידי שיעור, תקף הגר"ש מחפוד גאב"ד יורה דעה את הארגונים של צער בעלי החיים המפגינים בארץ נגד שחיטה: "עם ישראל מסר נפשו בכל הדורות על השחיטה היהודית הכשרה שהיא ההומנית והטובה ביותר, והמה הטיפשים המתאכזרים בהריגת בעלי חיים לא ילמדו את תורתנו מהו צער בעלי חיים"

הגר"ש במתקפה: הנלחמים בשחיטה פוחזים
הגר"ש מחפוד בשיעור בהלכות שחיטה צילום: שניאור שיף

כשמונה מאות עמלי תורה, רבנים, דיינים, ראשי כוללים, מגידי שיעור, שוחטים ומנקרים השתתפו במוצאי שבת בבני ברק בשיעור מקיף ותמציתי בליווי מוחשי בהלכות כשרות הבשר הנלמדים בימים אלה ע"י לומדי הדף היומי במסכת חולין שנמסר ע"י הגר"ש מחפוד בחסות עיריית בני ברק ובפיקוח וטרינרי.

במהלך כשעתיים הקיף הגאון רבי שלמה מחפוד באופן קל ברור ותמציתי, בליווי מצגת בשידור חי את חלקי הבהמה ואיבריה, ואת החלבים, והקרומים שאסורים משום חלב, ומסלול גידי הנשה לכל אורך הרגל. החתיכות שהונחו אחת אחרי השנייה על השולחן נחתכו ע"י תלמידיו באומנות רבה, והוצגו לציבור באופן חזותי אשר הקל על השומעים להבין את שיעורו. הגאב"ד  הפתיע את הציבור והציג לפניהם בן פקועה ונגיעות על קצה המזלג בהלכותיה הנדירות.

במהלך השיעור נשא דברים הגר"ש מחפוד ואמר "בשם כל הלומדים אנו מבקשים להשמיע את דבר ה' זו הלכה ואנו מוחים בכל תוקף נגד הלוחמים נגד השחיטה היהודית הכשרה המסורה לנו מדור דור. לצערנו הגדול המלחמה נגד השחיטה אינה נחלת שאינם בני ברית הרחוקים, אלא יש כאלה גם בארץ רח"ל ע"י יהודים ריקים ופוחזים אותם אנו רואים גם בהפגנות נגדנו. עם ישראל מסר נפשו בכל הדורות על השחיטה הכשרה שהיא ההומנית והטובה ביותר, כפי שפרסם והוכיח ד"ר י.מ. לוינגר חבר 'ועידת רבני אירופה' בספרו השחיטה וצער בעלי חיים. והמה הטיפשים המתאכזרים בהריגת בע"ח באמצעות חשמל ופטישים, לא ילמדו את תורתנו מהו צער בעלי חיים".

"ברוך אלוקינו שהבדלנו מן התועים. המה יאבדו ועם ה' ימשיך לחיות עפ"י תורתנו הקדושה בעוז ללא כל פשרות". 

בסיום דבריו הגר"ש מחפוד ביקש בשם כל הלומדים להודות לעיריית ב"ב ולעומד בראש אברהם רובינשטיין, לסגן רה"ע אליהו דדון, ולחבר העיריה ומחזיק תיק התרבות יעקב זכריהו, שסייעו רבות כדי לקיים את השיעור בהיקף כזה גדול לטובת לומדי הדף היומי.

צפו בתיעוד של הצלם שניאור שיף:

 

הרב שלמה מחפוד יורה דעה שחיטה צער בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד