י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרנס מפתיע

מדוע מימן הרבי מסקווירא חודש בסאטמר?

"להצלחה וסיעתא דשמיא בכל העניינים" כך נכתב בלוח ההנצחה בבית המדרש סאטמר, לאדמו"ר מסקווירא - שתרם חודש שלם עבור פרנס בית המדרש 

מדוע מימן הרבי מסקווירא חודש בסאטמר?
האדמו"ר מסקווירא צילום: מגזין די וואך

שלט מפתיע נתלה השבוע בבית המדרש של קהילת סאטמר בבלומינברג שבניו יורק, עליו נכתב כי פרנס החודש הוא האדמו"ר מסקווירא, לאות הכרת הטוב לקהילה על כל החסד שעשו עם בחורי ישיבת תולדות יעקב יוסף סקווירא בשבת פרשת יתרו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הסיבה לתרומה נעוצה בסיפור שהתרחש לפני מספר שבועות, אז בחורי ישיבת תולדות יעקב יוסף של חסידות סקווירא ממונסי היו אמורים לשהות לשבת התאחדות בבית חב"ד בקאנטרי, במסגרת ימי השובבי"ם, אלא שכמה שעות לפני שבת התמלא הבניין בגז ולמרבה הצער, הבחורים לא יכלו לשהות בשבת בבניין שנסגר כולו על ידי כיבוי האש, כאשר אפילו את הביגוד והאוכל לא היה ניתן להוציא. 

ברגע האחרון וכמה דקות לפני השקיעה, נמצא מקום לבחורים והם שהו בקרב קהילת סאטמר בעיר החדשה בלומינברג שבניו יורק, שם מתרחבת לה בשנים האחרונות קהילה של סאטמר, זאת עקב מצוקת הדיור בברוקלין והאזור. 

הבחורים שהגיעו חסרי כל, קיבלו במקום אירוח כיד המלך ואף עסקני החסידות מהמקום נקראו לחצר סקווירא בכדי להודות להם על מה שעשו למען הבחורים.

אם לא די בכך, כעת גם נוספה תרומה לבית הכנסת עבור אחזקת חודש שלם של בית המדרש קרית יטב לב סאטמר במקום, בידי לא אחר מהרבי עצמו, שביקש בכך להביע את הערכתו לפועלם של אנשי הקהילה למען חסידיו. 

המודעה בבית המדרש של סאטמר. צילום: באדיבות המצלם

 

סקווירא פרנס החודש סאטמר בלומינבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד