י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זכר להגדה

דיווח: התפשטות מכת הארבה במצרים

על פי דיווחים של ארגון המזון והחקלאות, מכת ארבה בסדר גודל של מכת ארבה בימי אבותינו במצרים מתפשטת לאורך החוף של מזרח אפריקה לכיוון מצרים וסעודיה 

דיווח: התפשטות מכת הארבה במצרים
מכת ארבה צילום: רויטרס

ארגונים שונים פועלים למנוע את התפשטות מגפת ארבה שהתפתחה בחוף הים האדום של סודאן ואריתריאה במהלך חודש דצמבר, על פי דיווח של ארגון המזון והתרופות האמריקני.

אך למרות המאמצים, התרבות הארבה מתעצמת באזורים אלהבנוסף מתפשטת אוכלוסיית הארבה גם על החוף בדרום מזרח מצרים וכן באזורי החוף של ערב הסעודית. כתוצאה מכך, מספר הארבה הולך וגדל לאורך שני צדי הים האדום.

פעילות הבקרה מטפלת בכמעט 85,000 דונם מאז דצמבר, מתוכם 30,000 דונם טופלו בשלושת השבועות האחרונים במצרים, באריתריאה, בסעודיה ובסודן.

מאז תחילת פברואר ירדו גשמים מתונים בחוף הצפוני של הים האדום בסעודיה בין ינדו לבין אל ולג'הוכאשר התבואה תתחיל להתייבש, לקראת הפסח, קבוצות ונחלי ארבה צפויים לנוע צפונה לאורך חוף הים האדום באריתריאה לסודאן, ומחוף הים האדום של סודאן עד עמק הנילוס בצפון סודאן. קיים גם סיכון כי נחילים מסוימים יוכלו לחצות את הים האדום אל אזורי החוף ואיזורים מרכזיים בערב הסעודית.

באיראן מתבצעות פעולות בקרה נגד נחיל ארבה בודד שהגיע לחוף הדרומי בסוף ינואר, וכן נגד התפשטות באזורי ג'אז מוריאן באזין. התרבויות נוספות של להקות ארבה צפויים להתרחש באזורים אלה עד סוף פברואר.

"כל המדינות הנגועות צריכות להגביר את ערנותן ולפקח על צעדיהן כדי לצמצם את התפשטותן הנוכחית ולהפחית את הסיכון להגירה ולרביית הארבה באביב"- המליצו ארגון המזון והחקלאות של האומה המאוחדת (FAO) .

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד