י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פורים לא חג לילדות: בפרסומות לחרדים טושטשו פני הבנות

במקומונים חרדים נראית פרסומת של כפר השעשועים ללא פרצופן של ילדות בגילאי 10-5

צילום: אתר col
צילום: אתר col

סערה לקראת חג הפורים, פרסומת של רשת כפר השעשועים שהתפרסמה במקומונים חרדים בירושלים מתגלגלת בפייסבוק וצוברת עשרות תגובות נזעמות. הסיבה: בפרסומת נראים עשרות ילדים מחופשים אך פני הבנות שמופיעות בפרסומות - מטושטשות.

התמונה נחשפה בעמוד הפייסבוק של עמותת חדו"ש (חופש דת ושיוויון) ומתחתיה נכתב: "ילדות מחופשות ללא פנים, הפעם בגרסת 'כפר השעשועים'. מנכ"ל חדו"ש אורי רגב בתגובה: 'זהו מעשה תועבה וסטייה. הגיע הזמן להדיר רשתות שמדירות נשים וילדות".

ההערה של רגב שלחה עשרות צרכנים להביע את מחאתם בעמוד הפייסבוק של כפר השעשועים. באחת התגובות הראשונות נכתב: "שלום. רציתי לבדוק האם תמונות של ילדות גורמות לכם לריגוש מיני"

בכפר השעשועים, לא ממש ידעו איך להתנהג עם התקפות הצרכנים ושכתבו כמה פעמים את תגובתם לצרכנים. תחילה נרשם "כפר השעשועים לא מוחק פרצופים של נשים וילדות בשום אופן....המודעה בה נמחקו פרצופיהן של הילדות נעשתה על ידי עיתון חרדי בירושלים בו בחרו כפר השעשועים לפרסם מודעה וללא ידיעתה של הנהלת כפר השעשועים. לאור המקרה נשקול כמובן הפסקת פרסום במגזין זה. עמכם הסליחה פורים שמח!".

מאוחר יותר התמתנה ההודעה ובתצורתה הסופית נראית כך: "אנו מצטערים על כל מי שנפגע ואנו נפעל לשנות את המצב. כפר השעשועים פונה לכל הקהל בישראל. לרשת אין שום כוונה להעליב ולפגוע בנשים. חלק מהלקוחות שלנו הם חרדים ואליהם אנו פונים בכלי התקשורת שלהם. לא אישרנו טשטוש ופגיעה בתמונות נשים, הקהל החרדי חשוב לנו ואנו לא רוצים גם לפגוע בו. מעתה כדי להימנע מפגיעה לא נעביר מודעות מסוג מזה".

אף אחת מהתגובות, כך נראה, אינה מספקת את הגולשים ובעמוד הפייסבוק של החברה מתנהל דיון לגבי האחריות שהרשת צריכה לגלות למעשה. בכפר השעשועים הסבירו לאחד הגולשים: "מה שאתה מבקש זה שנתעלם מקהל גדול באוכלוסייה ולא נפרסם בעיתונים החרדיים. אנחנו לא יכולים להתחייב לכך".

גורם ברשת כפר השעשועים אמר ל-TheMarker כי בעתיד יקפידו לשלוח לעיתון החרדי תמונות של ילדים בנים בלבד. "עד כה נהגנו לשלוח פרסומות מותאמות לקהל החרדי, השנה נשלח אליהם עמוד זהה למה שנשלח לעיתונים החילוניים ולא ציפינו לגלות פנים מטושטשות".

אך נדמה שדווקא אצל הגולשים נשמע הפיתרון הלגיטימי יותר: "כיוון שאני מודע לעובדה שהאינטרסים הכלכליים שלכם חזקים מהרצון שלי, אציין שיש אינספור פתרונות. אחד לדוגמה: לצלם את התחפושות בלי דוגמנים. כמובן - תוך שוויון. אם אין פנים של ילדות - אין פנים של ילדים" כתב אחד המגיבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד