ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חסד של אמת

חברות הקדישא לא גובות תשלום בגין פינוי יקריכם

התנצלות והבהרה: חברות הקדישא לא גובות ממשפחות הנפטרים תשלום בגין פינוי יקיריהם. התשלום בו עוסק התיקון לחוק ואותו מקבלות חברות הקדישא מן המוסד לביטוח לאומי, הוא רק עבור פינוי נפטר לאחר שעות העבודה

חברות הקדישא לא גובות תשלום בגין פינוי יקריכם
הלוויה. (אילוסטרציה) צילום: הדס פרוש, פלאש 90

התנצלות – פרסומים בקשר לחברות הקדישא ככלל, והחברה קדישא גחש"א שעל יד המועצה הדתית והרבנות הראשית תל-אביב יפו והמחוז בפרט.

אנו מתנצלים על הכתבה מיום 26.2.2019 שפרסמנו באתר. הכתבה פורסמה ללא שבדקנו את הטענות שהוצגו בה, ואשר התגלו לנו כלא נכונות.

בכתבה נפלו מספר טעויות, בין היתר בשל העובדה שהכתבה ערבבה בין שתי הוראות החוק, ולא הבחינה בין פינוי נפטר במסגרת שעות העבודה, שנעשה מאז ומעולם על-ידי חברות לענייני קבורה (אלא אם כן המשפחה לא היתה מודעת לזכויותיה ושילמה לגורמים פרטיים עבור הפינוי), ובין פינוי נפטר שלא במסגרת שעות העבודה, שהוא נושא תיקון תשע"ז לתקנות הנ"ל ועליו נסובה הכתבה.

בניגוד לאמור בכתבה, חברות הקדישא לא גובות ממשפחות הנפטרים תשלום בגין פינוי יקיריהם. התשלום בו עוסק התיקון לחוק ואותו מקבלות חברות הקדישא מן המוסד לביטוח לאומי, הוא רק עבור פינוי נפטר לאחר שעות העבודה. תשלום זה טומן בחובו גם הוצאת הלנת הנפטר בעת הצורך, אחזקת מוקד וכיוצ"ב.

ומשכך, הטענה בכתבה כי נגבה תשלום לא הוגן ממשפחות המנוחים, אינה נכונה.

אנו מתנצלים בראש ובראשונה בפני אנשי ועובדי חברה קדישא, אשר עושים לילות כימים בעבודת קודש, וכן בפני משפחות הנפטרים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד