י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פסגה בויאטנם

טראמפ נפגש עם קים ג'ונג און: "מנהיג גדול"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש היום (רביעי) עם מנהיג צפון קוריאה קים גונג און | הפגישה מתקיימת בעיר הבירה של ויאטנם | זאת הפגישה השנייה של שני המנהיגים

 טראמפ נפגש עם קים ג'ונג און: "מנהיג גדול"
טראמפ וקים ג'ונג און צילום: רויטרס
היום מתקיימת הפגישה השנייה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, זוהי הפגישה השנייה בין המנהיגים לאחר שבראשונה שהתרחשה בסינגפור, למרות ההצהרות והתמונות היפות, הצדדים לא הגיעו להתקדמות ממשית.
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעוניין להביא הישג מדיני מהפגישה, בדמות התקדמות בנושא פירוז הנשק הגרעיני של צפון קוריאה שמאיים על חופה המערבי של ארה"ב מבעד לאוקיינוס השקט. קים מצידו, רוצה להשיג הקלות בסנקציות הקשות שמוטלות כמו חבל על צוואר מדינתו הענייה שרובו המכריע של תושביה רעבים ללחם. 
צפון קוריאה היא מדינה ייחודית ויוצאת דופן בעולם כיום. היא מתאפיינת בשליטה מוחלטת של הממשל הדקטטורי על המידע שנכנס ויוצא ממנה. המציאות של התושבים שם שונה מראיית המציאות שלנו ושל שאר אנשי העולם. אין חיבור לרשת ויש ערוץ אחד ממלכתי ששולט על המידע ומחליט מה המסר שעובר.
רק לאחרונה הוחזר תושב ארה"ב שנאסר ועונה שם וכל זאת רק בגלל שהעז להוריד מהקיר בבית המלון פוסטר של המנהיג הדגול קים ג'ונג-און. הוא הגיע לארה"ב במצב שהוגדר כ'צמח' ומת כמה ימים לאחר חזרתו.
הפגישה מתקיימת בעיר הבירה של ויאטנם, האנוי, אזור שידע בעצמו מלחמה קשה בין  ארה"ב לקומוניסטים המקומיים באמצע המאה הקודמת. זאת הפגישה השנייה של שתי המנהיגים הפגישה הראשונה בין המנהגים לפני מספר חודשים התקיימה הראשונה התקיימה בסינגפור ביוני 2018.
כתגובה לתקשורת האמריקנית המזלזלת בו, טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו ביממה האחרונה: "הדמוקרטים צריכים להפסיק להגיד לי כיצד להתנהל בפגישה זו עם מנהיג צפון קוריאה, ולשאול את עצמם מדוע הם בעצמם לא עשו זאת במהלך שמונה השנים של נשיאות אובמה".

בתחילת הפגישה נראו שני המנהיגים לוחצים ידיים. טראמפ אמר לקים שהוא מבטיח כי יש לצפון קוריאה "עתיד מזהיר" ואף הוסיף "לדעתי יש למדינה שלך פוטנציאל כלכלי ענק". הנשיא האמריקני החמיא למקבילו ואמר: "אתה מנהיג גדול".
דונאלד טראמפ צפון קוריאה ויאטנם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד