י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יגיע לבקר בישראל

נתניהו נועד עם פוטין והתריע על הסכנה האיראנית

ראש הממשלה נתניהו נועד עם הנשיא הרוסי, התריע בפניו כי "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור מגיע מאיראן וגרורותיה" והזמינו לבקר בישראל

נתניהו נועד עם פוטין והתריע על הסכנה האיראנית
נתניהו ופוטין צילום: לע"מ

בצל מערכת הבחירות בישראל והכרעת מנדלבליט בעניינו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נועדו היום (רביעי) בקרמלין במוסקבה.

נתניהו הזמין את הנשיא פוטין להשתתף בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגרד כאורח הכבוד והנשיא פוטין נענה להזמנתו.

ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא בפתח הפגישה: "ראשית אני רוצה לברך אותך ואת העם הרוסי על יום מגן המולדת. אנחנו לעולם לא נשכח את תפקידם של רוסיה והצבא האדום בניצחון על הנאצים. לפני ימים אחדים החלטנו על השלמת המימון למוזיאון הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, כחצי מיליון לוחמים יהודים לחמו בצבא האדום. בקרוב אנחנו נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור בלנינגרד, ואני מבקש אדוני הנשיא להזמין אותך ושתהיה אורח הכבוד שלנו שם, אין ראוי ממך".

"אדוני הנשיא, ספרתי 11 פגישות בינינו מאז ספטמבר 2015. הקשר הישיר בינינו הוא נדבך חיוני שמנע סיכונים וחיכוכים בין הצבאות שלנו, ושתרם לביטחון וליציבות באזור".

"האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור מגיע מאיראן וגרורותיה. אנחנו נחושים להמשיך בפעולה התקיפה שלנו נגד הניסיונות של איראן, שקוראת להשמדתנו, ונגד הניסיונות שלה להתבסס צבאית בסוריה".

"אני רוצה לשוחח על כך אבל גם על היחסים הבילטרליים המצוינים בינינו, שהם בזכות למעלה ממיליון דוברי רוסית שתרמו תרומה עצומה לישראל, הפכו לחלק מאיתנו, הביאו את התרבות הרוסית כחלק מהתרבות הישראלית. חוץ מזה, התיירות בשיא של כל הזמנים, 400 אלף רוסים שמבקרים בישראל כל שנה, כ-200 אלף ישראלים שמבקרים במוסקבה כל שנה. יש לי את הכבוד לתרום קצת לסטטיסטיקה הזאת. וכמובן אני רוצה להגיד את כל הדברים הטובים שעשינו יחד, כמו הסכם הפנסיות ש-96% ממנו ממומשים".

"ובכן, בכל התחומים הללו אני רוצה להודות לך על ידידותך ועל הדרך הישירה, הגלויה והאמיתית שבה אנחנו מקיימים את הקשר בין רוסיה לישראל. תודה לך אדוני הנשיא".

ולדמיר פוטין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד