א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סאני תובעת חנויות סלולר על הפצת גרסאות אנדרואיד פיראטיות

מכתב איום בתביעה הגיע ל-Go-Mobile ולעוד חנויות פרטיות, למפתחי גרסת האנדרואיד PilotX ומערכת הבלוגים android.co.il

  • כ"ז שבט התשע"ב
סאני תובעת חנויות סלולר על הפצת גרסאות אנדרואיד פיראטיות

חברת סאני, יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג לישראל, יוצאת להתקפה נגד תופעות של פיראטיות בשוק המכשירים. סאני, באמצעות עורך הדין דוד מושביץ, הגישה תביעה נגד חנות הסלולר הפרטית Go-Mobile בהיקף של מיליון שקל. סאני טוענת בתביעה כי החנות משווקת גרסת תוכנה עברית למכשירי סמסונג, תוכנה שלסאני יש עליה זכויות יוצרים, לטענתה. "הנתבעת מעתיקה את תוכנת התרגום (הגרסה העברית, א"ז) ומתקינה אותה על מכשירים מתוצרת סמסונג המיובאים ומופצים על ידה, ללא כל הרשאה מטעם התובעת ותוך הפרה בוטה של זכויות היוצרים".

מכתב התביעה עולה כי סאני שכרה משרד חקירות בשם "עמיקם חקירות וציוד טכני" שחוקרת מטעמו צילמה במצלמה נסתרת כיצד בחנות Go-Mobile מותקנת התוכנה שסאני טוענת לזכויות יוצרים עליה. ב-Go-Mobile טוענים מנגד כי סאני נוהגת בביריונות במטרה לחסל את שוק המכשירים הפרטי: "תביעה זו הנה מפגן נאמן לדרך הבריונית בה נוהגת סאני תקשורת, במסגרת מאמציה לעשות כל שניתן על מנת למנוע את היבוא המקביל של מכשירים סלולאריים לישראל, ועל ידי כך לאנוס את הצרכן לרכוש ממנה את המכשירים במחירים גבוהים בהרבה. אנו נחושים להתמודד עם התביעה ולא להיכנע לניסיונותיה של סאני תקשורת להלך עלינו אימים, ובמסגרת הגנתנו יוכחו מעבר לכל ספק דרכיה הפסולות של סאני תקשורת, וכי בטענותיה אין כל ממש, דבר שיהווה בשורה לכלל ציבור הצרכנים בישראל".

עוד עולה מכתב התביעה כי החל מחודש יולי 2010 נציגי סאני מגישים מכתב איום בתביעה על היקף של מיליון שקל, לכל מי שסאני חושבת שהתקין תוכנה שלה. ל-TheMarker נודע כי מכתבים כאלו הוגשו לחנויות שונות בשוק הפרטי, אך לא רק. מכתב כזה הוגש גם נגד מפתחי גרסת האנדרואיד PilotX, חבורה של מתכנתים חובבנים צעירים שפיתחו גרסה פופולרית חלופית לגרסת האנדרואיד שמתקינות חברות הסלולר. PilotX נחשבת לגרסת תוכנה טובה בהרבה מהגרסאות הרשמיות שמתקינות חברות הסלולר. סאני טענה שגם מפתחי PilotX עשו למעשה שימוש בקוד קנייני שלה, ולא כתבו תוכנה מאפס.

מכתב איום בתביעה הוגש גם נגד אתר פורמים פופולרי בנושא אנדרואיד, android.co.il, בטענה שהאתר הפנה גולשים להוריד גרסאות תוכנה אשר מפרות כביכול זכויות יוצרים של סאני. כל השחקנים הללו הסכימו לחתום על "כתב התחייבות" מול סאני שיחדלו "לצרוב או להעתיק את תוכנת התרגום וכן שלא לשווק כלל מכשירים סלולריים עליהם מותקנת גרסה עברית שאינה מורשית". בסאני מבהירים כעת שאין להם כל התנגדות לכך שמפתחים יכתבו גרסאות עברית חדשות משלהם למכשירי אנדרואיד, רק שלא יגנבו תוכנה קניינית של סאני.

שוק המכשירים הסלולרים הפרטיים עלה בשבוע שעבר לכותרת כאשר ברשויות המכס החליטו לעכב משלוחים גדולים של טלפונים סלולרים של יבואנים מקביליים. במכס מקיימים חקירה מקיפה בעניין האם יבואנים מקביליים הצהירו במכס על מחירי מוצרים נמוכים מהמחיר האמיתי וזאת על מנת לחסוך בתשלום מס הקנייה - 15% מעלות המוצר. עקב הפעילות במכס, ישנו מחסור כלשהו בסחורה בחנויות השוק הפרטי - למשל, מכשיר סמסונג גלקסי S2, שנמכר לפני כמה שבועות במחיר של 2,350 שקל, משווק עכשיו במחיר שמתחיל ב-2,700 שקל .
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד