ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

הסיטונאים מימשו את האיום: מזה 6 ימים אין להשיג עופות טריים בפ"ת

סיטונאי העוף עצרו את האספקה בשל החלטת העירייה לייקר את אגרת הבדיקות הווטרינריות מ-4.2 אגורות ל-30 אגורות לק"ג

  • כ"ז שבט התשע"ב
הסיטונאים מימשו את האיום: מזה 6 ימים אין להשיג עופות טריים בפ"ת

מזה 6 ימים לא מספקים סיטונאי העוף הטרי (המשחטות והמשווקים) מוצרי עוף טרי לסניפי רשתות השיווק בפת תקווה בשל דרישת העירייה לייקר את התשלום שהיא גובה מהסיטונאים. העירייה דורשת את הייקור בגין "בדיקת המשנה הוטרינריות רשותיות" מ-4.2 אגורות לק"ג עוף שחוט ל-30 אגורות לק"ג.

עיריית פתח תקווה טוענת בתגובה כי עלות הבדיקות מחייבת אותה לייקור את האגרה וכי הייקור נשען על חוק עזר עירוני. הסכסוך גרם לקשיים גדולים לציבור של 250 אלף נפש בפתח תקווה והסביבה לקנות מוצרי עוף טריים והודו במשקל כולל של 40 טונה ליום.

ספקי העופות והודו, טוענים כי "בדיקות המשנה" אינן דרושות כלל ואין כיום בעולם מדינה בעלת שירותים וטרינריים הפועלים לפי תקנות בינלאומיות מחמירות, כמקובל בישראל, שמבצעת בדיקות משנה. עוד מוסיפים וטוענים הסיטונאים, כי במרבית הרשויות המקומיות בדיקות המשנה אינן אלא פיקציה והבדיקות כלל לא נעשות.

עוד טוענים הספקים כי החלטת עיריית פתח תקווה מהווה הפרה של הסכם שנחתם בין מרכז השלטון המקומי, עם השירותים הווטרינריים, מועצת הלול וכי הפרת ההסכם אילצה אותם להפסיק את אספקת העופות הטריים לפתח תקווה, אלעד ואלפי מנשה.

מרכז פורום סיטונאי העוף בישראל אבשלום דולב, אמר במסיבת עיתונאים בתל אביב בסוף השבוע שעבר כי בעוד שכל המדינה נרתמה להורדת מחירי המזון, עיריית פתח תקווה בצעד חסר רגישות פועלת לייקור מוצרי העוף הטרי.

פורום סיטונאי העוף יפרסם היום רשימת חנויות ורשתות שיווק בסמיכות לפתח תקווה בהן ניתן לרכוש עופות טריים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד