ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מהפכה: רופאי OECD לא יהיו זקוקים לבחינות הסמכה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מציע: כל רופא שהוסמך באחת ממדינות ה-OCED לא יהיה זקוק לבחינות הסמכה בישראל • המהלך יביא לדבריו, לגיוס אלפי רופאים חדשים

יעקב ליצמן. צילום: יעקב לוי
יעקב ליצמן. צילום: יעקב לוי

במטרה להתמודד עם המחסור החמור ברופאים, מתכווין סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן להביא בשבוע הבא לממשלה הצעת החלטה, שתאפשר לרופאים ישראלים שלמדו רפואה באחת ממדינות ה-OECD, ביניהן הונגריה, איטליה וגרמניה, לעסוק ברפואה בארץ - בלי לעבור בחינת רישוי נוספת בישראל.

לפני יותר משנה הורה סגן השר על הקמת וועדה בראשות מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו, שתבדוק את הנושא לעומק ולהיבטיו השונים.

לפני תקופה, בעת דיוני המו"מ בין האוצר לרופאים, הודיע סגן שר הבריאות על האצה בדיוני הוועדה והגעה להחלטה בעניין. עם קבלת אישור משפטי מצד גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הבהיר הרב ליצמן כי נוכח העיכוב המתמשך מצד משרד המשטים לכך,
בכוונתו להביא את ההצעה לדיון והחלטה בממשלה ובכך לייתר את הצורך באישור משרד המשפטים.

אם תאושר ההצעה, אזרחים ישראלים שלמדו רפואה בהונגריה, באיטליה, בצ'כיה, בגרמניה, בשווייץ, בשבדיה, ביוון, בפולין, בפורטוגל, בצ'ילה, ביפן או במכסיקו לא יצטרכו לעבור בחינה עם הגיעם חזרה לישראל. עפ"י הערכה, מהלך זה יסייע לפתור את מצוקת כוח האדם ברפואה ויכניס מאות רופאים ישראלים למערכת הבריאות בישראל.

כיום רק בוגרי רפואה ממדינות מעטות – ארה"ב, בריטניה, צרפת, אוסטרליה ודרום-אפריקה – פטורים מבחינות ההסמכה הנוספות בישראל לשם קבלת רישיון רופא. לדעתו של סגן שר הבריאות, הדרישה לבחינות אלו מערימה בירוקרטיה מיותרת ומונעת ישראלים שלמדו רפואה בחו"ל מלשוב לארץ, במקום זאת הם מוצאים לעצמם בקלות עבודה במדינות ה-OECD.

בכירים במשרד הבריאות דחו אמירות שונות כי ביטול הבחינות יוביל לירידה ברמת הרפואה בישראל ואמרו כי הרמה הגבוהה הנהוגה במדינות ה – OECD, יכולה בהחלט להתאים גם בישראל, שכידוע מתגאה בהצטרפותה לאחרונה למדינות אלה. המחסור ההולך וגובר ברופאים אינו מאפשר המשך סחבת בענין זה וכי נדרשת מניעת הבירוקרטיה וסיוע לרופאים הישראלים שמוצאים מקומם ברפואה בחו"ל, בעוד הם רוצים ויכולים להעשיר את מערכת הבריאות בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד