ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשורה למגזר

10,000 יחידות דיור ייבנו לאוכלוסיה החרדית

מועצת העיר ירושלים צפויה לאשר בניית מאות אלפי יחידות בעיר, מתוכם עשרת אלפים שמיועדים עבור המגזר החרדי | "שתי שכונות חדשות בירושלים עבור הציבור החרדי", אומר ל'בחדרי' אליעזר ראוכברגר

 10,000 יחידות דיור ייבנו לאוכלוסיה החרדית
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשורה של ממש בעיריית ירושלים: שנים לאחר שעלה לסדר היום והתעכב בין היתר בשל ווטו שהטילו הנציגות החרדית בירושלים, מועצת העיר ירושלים תאשר את הסכם הגג שיביא לבניית מאות אלפי יחידות דיור חדשים בבירה.

על פי התכנון, בהסכם הגג ישווקו כ-15 אלף יחידות דיור, כאשר בנוסף יושלמו כ-8,000 יחידות דיור בהסכמי פינוי בינוי כאשר מדובר בתוכנית 'השלמת קרקעות' שיבנו בשכונת הרכס הלבן שתיבנה בשנים הקרובות.

על פי החלוקה: יבנו בסך הכל כ-25,000 יחידות דיור בירושלים, כאשר החלוקה של פרויקטים של 'פינוי בינוי' יתחלקו אף הם בעיקר ביחידות הדיור בשכונת הרכס הלבן יתחלק לשניים, בין הציבור החרדי לציבור הכללי.

במסגרת ההסכמים, יוקמו בשנים הקרובים כמה שכונות חרדיות חדשות בירושלים - בהם: שכונת רמות 07 בצפון רמות, בה ייבנו כ-2000 יחידות דיור עבור הציבור החרדי.

שכונה נוספת שתוקם ותחבר בין שכונת פסגת זאב לנווה יעקב הוותיקה ותיקרא 'מורדות נווה יעקב', בה ייבנו כ-2000 יחידות דיור גם עבור האוכלוסייה החרדית.

הרחבת שכונת הר נוף של פרויקט נופי גלילות מורדות הר נוף שם ייבנו עוד כ-1200 יחידות דיור בנוסף לפרויקטים של התחדשות עירונית בשכונות שמואל הנביא ורמות ג' ו-ד'.

מתחם נוסף שצפוי להפוך לשכונה חרדית לכל דבר עם כ-400 יחידות, הוא מתחם רשות השידור שהוצב בשכונת רוממה. זו תהיה שכונת יוקרה נוספת שתהפוך לפנינה נדלנית בשל המיקום הקרוב למרכזי החידות ולמרכז העיר כולו.

כאמור, הסכם הגג התעכב במשך קדנציית ניר ברקת, כשלדברי מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תכנון ובנייה אליעזר ראוכברגר, שמסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי מה שהוביל להתקדמות הנושא הוא, "מה שהשתנה זה שקיבלנו את השכונה החדשה ברמות, שמכניסים את זה בהחלטת המועצה, וכן את מורדות נווה יעקב שלא היו אצל ברקת והרגשנו מקופחים".

יו"ר וועדת התכנון המקומית שעמל על התוכנית במשך ימים ארוכים אומר עוד כי "קיבלנו עוד עוד אלפי פתרונות דיור, אנחנו מקימים עוד שתי שכונות חדשות בירושלים עבור הציבור החרדי", שבנוסף הוא מציין כי, "הכפלנו את מה שיש לציבור החרדי בהסכם הגג, בקרקע המשלימה הבאנו למצב של חצי וחצי, אם היה מסיכם על כ 5000 והגענו ל 10,000".

עיריית ירושלים ועדת תכנון ובניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד