י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עלילת דם ארוכה"

"העבירו את משפחתי שבעה מדורי גהינום"

בתום יממה של דריכות סביב פרסום הכרעות היועץ המשפטי לממשלה בעניין פרשיות השחיתות בהן חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב החשדות הגיע כבר לידיהם של פרקליטי המעורבים בתיקים 1000, 2000 ו-4,000 • הליכוד: "התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות" | מתעדכן

 "העבירו את משפחתי שבעה מדורי גהינום"
נתניהו, מוזס ואלוביץ' צילום: פלאש 90

ראש הממשלה יצא לראשונה אחרי שיגור המסמכים וניצב מול המצלמות כדי להגיב לכתב החשדות שהגיש היועמ"ש מנדלבליט. לטענתו, כל אזרח מבין שהעיתוי הזה הוא שערורייתי ונועד להפיל את הימין ולהעלות את השמאל לשלטון.

לדברי ראש הממשלה, "אסור שהלחץ הזה יצליח בקלפי. אני יודע שעל הרוב המוחלט שמצביע ליכוד, שאגב התקשורת מזלזלת בחכמתם, זה לא ישפיע בכלל".

עוד האשים נתניהו כשגרונו נשנק: "יש דברים נוספים שאני חייב להגיד. שלא אמרתי אותם. במסע הצייד הזה נגדי לא בחלו בשום אמצעים, שפכו ועדיין שפכו את דמה של רעייתי, רודפים את בני, העבירו את המשפחה שלי שלוש שנים של שבעה מדורי גהינום".

"אלן דרשוביץ הוא מהמומחים המשפטיים בעולם. הוא טוען שתיקי 2,000 ו 4,000 הם סכנה לדמוקרטיה. סכנה לאיזון העדין בין חופש העיתונות למשטרה. הוא אומר שזה המקרה הראשון בעולם שבו מחשיבים סיקור חיובי הוא שוחד", אמר נתניהו.

נתניהו המשיך, "מעניין שבמקרים אחרים של מתנות. לדוגמה ראש הממשלה אולמרט שקיבל עטים בשווי של למעלה ממיליון שקלים, שמה היועץ המשפטי דאז טען שאין טעם לחקור אפילו. אתם יודעים את העיקרון - לא ביבי, לא חוקרים".

לדבריו, "יש חוק אחד לכולם וחוק אחד אחר לנתניהו. אני אומר לכם אזרחי ישראל, כל מגדל הקלפים הזה יקרוס. אני בטוח בזה ב-4,000%. אני מתכוון להמשיך לשרת אתכם כראש הממשלה עוד שנים רבות. אבל זה תלוי בכם".

ראש הממשלה אמר, "יש חוק אחד לכולם וחוק אחד אחר לנתניהו. אני אומר לכם אזרחי ישראל, כל מגדל הקלפים הזה יקרוס. אני בטוח בזה ב-4,000%. אני מתכוון להמשיך לשרת אתכם כראש הממשלה עוד שנים רבות. אבל זה תלוי בכם".

את דבריו סיים ראש הממשלה, "מאיפה אני שואב את העוצמה לעמוד במסע הציד הזה. משלושה דברים: ראשית, ממשפחתי הנפלאה שהיא עמוד התווך של חיי. שנית, מהידיעה שכל ההאשמות נגדי הן חסרות שחר. שלישית, כל אזרחי ישראל שמחזקים אותי להמשיך למען העתיד של כולנו".

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט העביר לידי עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודעה על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בתיקים 1000, 2000 ו-4000.

כפי המסתמן כעת, בשלב זה לא יועברו חומרי החקירה לידי עורכי הדין, אולם מההודעה עולה כי בתיק 1000 יואשם נתניהו במרמה הפרת אמונים, בתיק 2000 מרמה הפרת אמונים ובתיק 4000 בגין העבירות שוחד ומרמה הפרת אמונים.

מהמסכים עולה בנוגע לחשדות כלפי נתניהו בעניין קשריו עם איל ההון ארנון מילצ'ן, כי החל בשלהי שנת 2011 ועד סוף שנת 2016, התקופה הרלוונטית לכתב החשדות בהתאם לתקופת ההתיישנות, שווי והיקף טובות ההנאה שקיבלו נתניהו ורעייתו היו בסכומים ניכרים ועלו כדי 477,973 ש"ח, מתוכם סיגרים בשווי 267,254 ש"ח, שמפניות בשווי 199,819 ש"ח, והתכשיטים האמורים בשווי 10,900 ש"ח. עפ"י כתב החשדות, נתניהו היה מודע למלוא היקף הסיגרים ולקבלת התכשיטים, כמו גם לקבלת שמפניות בהיקף ניכר ובאופן שיטתי.

מנדלבליט פותח את כתב החשדות ומדגיש, "החלטתי בעת הזו משמעה שאני שוקל להעמיד לדין את החשודים שעניינם יפורט להלן. פשוטו כמשמעו. טרם התקבלה החלטה סופית. ככל שהחשודים יחפצו בקיום הליך שימוע, הליך השימוע יתקיים בלב פתוח ובנפש חפצה".

בנוסף, היועמ"ש מבהיר: "החלטה זו אינה פורסת את מלא התמונה העובדתית העולה מתיקי החקירה, ואת מכלול הטעמים הניצבים בבסיס ההמלצות שבאו בפניי ובבסיס החלטותיי, מעבר לאשר יפורט בהחלטה זו, ובתקצירים של כתבי החשדות שהוחלט להביא לידיעת הציבור. השתדלתי ליתן את עיקרי הדברים במסגרת זו אולם לא ניתן להרחיב מעבר לכך  מן הטעם שהרחבת התמונה העובדתית בעת הזו, מעבר למפורט, עלולה לפגום בהליך השימוע ובהליך הפלילי, ככל שיתנהל".

היועמ"ש משיב בכתב ההחלטה על טענות נתניהו לפיהם לא נחקרו יוזמי ותומכי חוק ישראל היום ומשיב כי "טענה זו נבחנה לעומקה. הפרקליטות המלווה את התיק הכינה חוות דעת מקצועית בנוגע לכך, ועל בסיסה התקיימו בפניי דיונים. בבחינת הנושא נמצא כי אין תשתית ראייתית המבססת חשד סביר לפיו חברי הכנסת הללו, למעט אחד, ביצעו עבירה פלילית כלשהי, ולפיכך הוחלט שלא לפתוח בחקירה".

צילום: תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה מסכם את כתב החשדות נגד ראש הממשלה כך: "אני שוקל להעמידו לדין פלילי בגין עבירות מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור במסגרת תיק 1000, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים במסגרת תיק 2000 ובגין עבירת לקיחת שוחד ועבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת תיק 4000. לפני שאקבל החלטה סופית ביחס לשאלת העמדתו לדין פלילי, יוזמן בא כוחו לטעון נגד אפשרות העמדתו לדין פלילי במסגרת שימוע כמקובל, אם יחפוץ בכך".

בין היתר, בהחלטת היועמ"ש נחשף היקף טובות ההנאה שקיבל ראש הממשלה, נתניהו קיבל טובות בשווי 477,970 ש"ח בהם סיגרים, שמפניות ומתנות.

 

מתוך הכרעת היועץ המשפטי לממשלה

מהליכוד נמסר בתגובה למסירת כתב החשדות: "איש לא מופתע מהודעת היועץ שהגיעה אחרי שלוש שנים של מכבש לחצים אדיר שהופעל עליו על ידי התקשורת, השמאל והפקידות המשפטית כדי שיגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכל מחיר – גם כשאין כלום. העיקר שזה יהיה לפני הבחירות".

"מדובר ברדיפה פוליטית. מסע הצייד נגד ראש הממשלה התחיל בניסיון להדביק לו ארבעה תיקי שוחד. כבר עכשיו, עוד לפני השימוע, שלושה מהם קרסו. גם שאר הטענות יקרסו כמו מגדל קלפים כשראש הממשלה יתעמת עם עדי המדינה, יביא עשרות עדים שבאופן תמוה לא נחקרו ויציג את המסמכים והפרוטוקולים שמוכיחים שכל פעולותיו והחלטותיו של ראש הממשלה נעשו כדין".

"פרסום חד צדדי של הודעת היועץ כחודש בלבד לפני הבחירות, מבלי שניתנת לראש הממשלה הזדמנות להפריך את האשמות השווא הללו, היא התערבות בוטה וחסרת תקדים בבחירות. מטרתה אחת: הפלת ממשלת הימין בראשות נתניהו והעלאת ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ. אסור לתת לזה לקרות".

 

מאיחוד מפלגות הימין, נמסר בתגובה: "כל אדם, גם בנימין נתניהו, זכאי עד אשר מוכחת אשמתו ולכן רשימת איחוד מפלגות הימין תמליץ אחרי הבחירות על ראש הממשלה נתניהו כמועמדה להרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה".

"עם זאת, ולאור ניסיון העבר המר, ברור היום יותר מתמיד שרשימת איחוד מפלגות הימין, היחידה שמחויבת באמת לארץ ישראל, חייבת להיות גדולה וחזקה כדי שלא נמצא את עצמנו יום אחרי הבחירות עם ממשלת ביבי-גנץ-לפיד שעלולה להוביל אותנו להקמת מדינת טרור פלשתינית".

גם בעוצמה יהודית מגיבים בחריפות להודעת היועמ"ש מנדלבליט לפיה יוגש כתב אישום כנגד ראש הממשלה ואומרים כי "לטעמנו מדובר בנסיון פוטש לראש הממשלה. היועץ המשפטי לממשלה אינו אמור לקבוע מי יהיה ראש הממשלה בישראל".

עוד אומרים בעוצמה יהודית כי "לאורך כל שנות כהונתו של נתניהו מתחנו עליו ביקורת חריפה בעניינים מדיניים ופוליטיים. נתניהו לצערנו התפשר, לא קיים הבטחותיו לעם בישראל והיה צריך לגלות מדיניות נחושה ביחס לחמאס ואויבי ישראל. אולם בעניין חקירותיו של נתניהו הצדק עימו. עצם ההודעה על הגשת כתב האישום חודש לפני מועד הבחירות, היא נסיון להפיל ראש ממשלה מכהן, ואולם כאשר מדובר בתיקים העולה מהם צחנה של אכיפה בררנית הצחנה גדול אף יותר. נציגי עוצמה יהודית בכנסת לא יושפעו מהחלטת היועמ"ש הערב". 

שר הביטחון לשעבר יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב: "במדינת ישראל הגוף היחיד המוסמך לקבוע האם בן אדם אשם או זכאי זה אך ורק בית משפט. חזקת החפות שמורה לכל אדם, גם לראש הממשלה. הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע אינה פסק דין חלוט. לכן מבחינתנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת כמו כל מועמד אחר".

ח"כ איימן עודה, יו"ר חד"ש-תע"ל, בתגובה על החלטת היועמ"ש: "מקומו של נתניהו בכלא. עוצמות ההסתה שלו נגד האוכלוסיה הערבית, סימון השמאל בישראל כבוגדים, מדיניות ה"הפרד ומשול" והשיסוי בין האוכלוסיות, נועדו כולם להסוות את המדיניות המושחתת שלו. מה שעומד בראש סדר העדיפויות של ביבי זה הוא ורק הוא, בטח שלא האזרחים".

בנימין נתניהו נוני מוזס שאול אלוביץ' תיק 1000 תיק חקירה תיק 2000 תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד