ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לייבל'ה בצל השוחד

הח"כ החרדי שלא רצה את פינדרוס בכנסת

השבוע במדור הנחשק ביותר במגזר החרדי: חבר הכנסת שביקש לשלוט במקום הרביעי, הבנש"ק בחתונת צ'ולק, הכובע של לייבל'ה, בן הרבי במשרד הפנים, הצלם שקנה בובעס ושאר פניני הרכילות החרדית

הח"כ החרדי שלא רצה את פינדרוס בכנסת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בעוד היועץ המשפטי החליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לייבל'ה ממשיך בשגרת יומו בציד אחר אדמו"רים חדשים, שמפציעים בזה אחר זה לאוויר העולם. לייבל'ה נערך גם לבחירות הקרובות וממשיך לעקוב מקרוב ובשבע עיניים, אחר הנעשה במפלגות החרדיות.

בעולם הישיבות התפלפלו השבוע סביב ההחלטה להאשים את ביבי בפרשת תיק 2000 רק במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס שהיה שותף לפשע קיבל שוחד, אלא שהלמדנים הכריעו שמצד קים ליה בדרבה מינה, בתיק 4000 החליט מנדלבליט להקל עם ביבי. 

השבוע, ביום ראשון, הגיע לייבל'ה לחתונת בתו של חנניה צ'ולק - יו"ר עזר מציון, שנערכה באולמי 'ארמונות פרידמן' בבני ברק. בכניסה לאולם, ראה לייבל'ה את ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, משוחח עם הגר"ש שטיינמן, ודן עמו במספר שאלות שעלו בעיר האברכים מודיעין עילית. מי שנראה בתווך, הוא הנכד, הבנש"ק המפורסם בעולם הרב יונתן הוניגסברג, מגדולי מרביצי התורה בבני ברק.  

באמצע הגיע ח"כ אורי מקלב, הח"כ השני של 'דגל התורה', ותוך כדי השיחה אף לחץ את ידו של גוטרמן בחמימות, לאחר שקודם לכן נפגשו בכינוס פתיחת מערכת הבחירות המאוחדת של יהדות התורה. לייבל'ה יכול לחשוף שאולי מקלב היה מעדיף את גוטרמן במקום הרביעי, זאת משום שניסה להציב במקום הרביעי את נאמנו שבתי מרקוביץ - אך ללא הצלחה כלל. לבסוף, מי שהוצב במקום זה היה יצחק פינדרוס.

קודם לכן, בישיבה באגודת ישראל, ראה לייבל'ה אהבה ואחווה בין ח"כ יעקב אשר לח"כ לעתיד יצחק פינדרוס, שהפגין ביצוע כשהגיע ללא מגבעת ליטאית, למרות שלייבל'ה מקפיד לחבוש תמיד כובע לראשו.

ואפרופו החתונה של צ'ולק: לייבל'ה גם נהנה לראות את היועץ הרפואי יוסי ערבליך מאחל מזל טוב ל'צולק. כידוע, היו מי שניסו לטעון כי המעבר של היועץ הרפואי שמעון רגוביי מ'עזר מציון' ללמענכם של ערבליך, יצר מתיחות בין הארגונים. התמונה הזו מלמדת שממש לא. ערבליך הוזמן לשמחת חתונת משפחת צ׳ולק ונראה ליד חנניה כשהשניים מחויכים.

ואם גם בזה אתם לא מאמינים? הנה עוד אחוות ארגוני חסד: באתר של 'עזר מציון' מפנים את החולים ליועץ שמעון רגוביי ומציינים במפורש כי הוא מקבל פניות בארגון 'למענכם'. מי היה מאמין.

ועוד בפוליטיקה. לייבל'ה מאוד נהנה לראות את הישיבה המשותפת בין 'אגודה' ל'דגל' שנערכה השבוע. מי ששימש כבעל תפילה לתפילת מעריב לאחר הישיבה, היה חבר הצוות הדובר הבעלזאי שיעלה וינברגר. ועל זה נאמר - החוט המקשר של בעלזא בין אגודה לדגל, נמשך עד ביאת גואל צדק.

ובש"ס לא רבים יודעים, אבל אחד האנשים היחידים איתם מתייעץ דרעי ברגעים מאתגרים הוא האסטרטג, אודי שטיינברגר, חתנו של הגר"ד יוסף ומי שמלווה את ש"ס כבר שנים ארוכות שנה מאחורי הקלעים. השבוע בעת שהגיעו הנציגים לבית הגר"ד, נראה דרעי מסתודד עם שטיינברגר.

לייבל'ה שרוצה כל הזמן להחליף את תעודת הזהות המרופטת, הגיע למשרד הפנים בבני ברק, שם ראה את בנו חביבו של האדמו"ר מויז'ניץ, הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר, מסדר אף הוא את בעיות הפנים של הדרכון. 

גם משבר הבובעס לא יורד מסדר היום. הצלם משה גולדשטיין שחובב את הבובעס, נלכד בעדשה עומד בתור למקווה ורוכש בובעס מהבילים בקרית צאנז בנתניה. 

ובצל הסערה החורפית שפרצה בסוף השבוע, נצפה הבוקר איש ירושלים ישראל גליס חבוש ב'קוטשמע' במעדניית גולדיס בירושלים.

ולאחר שהפגינו אהבה ואחווה בכיכר ספרא, נצפו העיתונאי רפי פרלשטיין מידיעות אחרונות, סועד עם הדובר של ש"ס ירושלים יחיאל אברהם, סועדים את ליבם אצל קרויזר בבית ישראל, לאחר שפרלשטיין נשאר רעב מהפניות הפיקטיביות ששלח לחברי המועצה.

ואפרופו ספרא, בעיריית ירושלים הרימו השבוע כוסית לרגל חנוכת הלשכה החדשה של המשנה לראש העיר חיים כהן. המעמד נערך בשילוב חגיגות הולדת הנכדה לסגן ראש העיר אלישע פלג במרכז הרפואי הדסה. השתתפו: ראש עיריית ירושלים משה ליאון, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל עו"ד מארק צל וסגני ראש העיר צביקה כהן ואברהם בצלאל.

ואפרופו חיים כהן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון קבע השבוע מזוזה בלשכתו של כהן, שמכונה כאמור בתאור המשנה לראש העיר, וזכה ללשכה בקומה השישית בכיכר ספרא.

בעולם החסידות לא היה ניתן לפספס השבוע את מסע הקודש "השיטה הקדושה" של חסידי ויז'ניץ, שיצאו לדנייפר שבאוקראינה למסע בראשות הרבי, כאות הוקרה על כך שהם מגייסים כסף למוסדות.

בטיסה שכולה על טהרת ה'שוואנצונעס', ראה לייבל'ה את איש העסקים שלמה פינקלשטיין, מי שמכונה הנגיד הצעיר של מרכז חסידי ויז'ניץ. פינקלשטיין לן במטוס ושמע באזניות שיעורי תורה וחסידות ולייבל'ה לכד תמונה בחטף.

ובדנייפר, לאחר תפילה מרוממת עם הרבי, ראה לייבל'ה את פרחי החסידים יושבים בליל שישי בלילה. במרכז התמונה ראה לייבל'ה את בנימין רבינוביץ, חסיד ויז'ניץ בפני עצמו ואיש מערך ההפקה של 'טיפ הפקות', יושב חבוש בכובע לראשו, דבר נדיר כשלעצמו בעידן ההפקות שנערכות תדיר ללא כובע, והפעם גם יחיד מכל החברים שישבו בחדר אוכל הוא היחיד עם כובע.

ומדנייפר, לייבל'ה נסע לקרעסטיר וליז'ענסק. בשדה התעופה ראה לייבל'ה את איש המספרים, אברהם ובר של 'דגל התורה', לוקח הפוגה וממריא להונגריה ופולין בכדי לפקוד את ציוני הצדיקים שהם חסידים בפני עצמם. לייבל'ה גם ראה את נחמן גלבך, חבר מועצת עיריית צפת, ומי שלקח על עצמו את עול מוסדות ברסלב בעיר לאחר פטירת הרב.

בהונגריה, בביתו של רבי ישעיה בקרעסטיר, ראה לייבל'ה את האורחים, איש המספרים אברהם ובר מתברך מהאדמו"ר ממודז'יץ, וכן את ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, מתברך אף הוא.

מי שנתן לרבי ממודז'יץ הסברים על הונגריה וסביבותיה, היה העסקן ישראל קניג, שנקרא לדגל לקחת את הרבי משדה התעופה היישר לציון ומשם לליז'ענסק ודינוב, זאת לאחר שהרכב שהיה אמור לקחת את הרבי בושש מלהגיע. לייבל'ה יכול לתאר שמהיום קניג יהיה גם חסיד מודז'יץ, מלבד היותו חסיד בוהוש בכל מאודו.

ובחזרה לישראל. סגן ראש עיריית מודיעין עילית ובעל 'הנועם שיח' טוביה פריינד, שלא בדיוק ברור מתי מספיק לעשות הכל, נצפה השבוע מנחה בטוב טעם ודעת את טקס חלוקת פרס סגן שר הבריאות לכתיבה וחיבור מאמרים וספרים בנושא רפואה והלכה. לייבל'ה דאג לתיעוד.

כמו תמיד, בלייבל'ה מדליפים את הדברים החמים. והשבוע הצליח לייבלה ללכוד תמונה פרטית בה יושבים לפגישה בארבע עינים מנהל היח"צ בשחור ולבן והדובר של נתן אלנתן, יעקב פריימן, עם כתב קו עיתונות ישראל פריי שסיקר את הבחירות המוניציפאליות, בדגש על הזירה הפנים חרדית בתל אביב. לייבל'ה שמח לראות שהצדדים הניחו הכל בצד ופתחו דף חדש, לאחר שציפור קטנה לחשה כי בתקופת הבחירות שרר מתח לא קטן בין השניים.

אנשי השיווק אבי אורן ואריאל אלחרר נפגשו ונעמדו לתמונה משותפת, בעת סיור במפעלי "ליימן שליסל" ביבנה, שארגנה מנכלי"ת משרד הפרסום "פידבק" בינה פלדשטיין.

חבר מועצת העיר בני ברק ומי שהוצב ברשימת ש"ס לכנסת יעקב זכריהו, נראה בחתונת בנו של "התובע העירוני" יהושוע דהן, בתקווה כי יותר לא יהיו דוחו"ת.

ועדיין בבני ברק: שם לייבל'ה ראה עזרה ללא פוליטיקה: דוד פינקל, רמ"ט ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין חיפש טרמפ לביתו, לאחר יום עמוס בעזרה לציבור בלשכה, וראה את יוסי צימט האיש הכל יכול של סגר"ע חנוך זייברט. הלה נחלץ לעזרתו וירד במיוחד מהלשכה והתכבד להסיע את פינקל אל ביתו הקט.

לייבל'ה גם שמע השבוע שיעור תורני בבית המדרש יחווה דעת בהר נוף, שם התקיים השבוע כנס חגיגי לרגל השקת הקובץ התורני 'יחווה דעת' שחיברו אברכי הכולל. בכנס השתתפו למעלה ממאה אברכים והוא כלל ארוחה חגיגית והתכנסות מיוחדת לכבוד יציאת הספר החדש.

 מי שתפס את תשומת הלב מכל נאומי הרבנים וראשי הכולל, היה איש העסקים אדוארדו הלוי מפנמה, הנחשב לאיש חסד שנשא פלפול הלכתי נרחב. לייבל'ה משתף וידאו.

ולאחר סערת האישה המתופפת והבד"צ: המארגן והמפיק עויזר דרוק הגיע לגזור קופונים לנעליו הוא נצפה בבני ברק ב'דאבל יו שוז' רוכש נעליים "כשרות בהכשר הבד"צ" לקראת ההופעות הבאות.

האיש והקלרינט דוד קליגר, הגיע השבוע להתחדש בסלולארי חדש אצל מלך הסלולר במגזר החרדי ישראל רוייכר. לייבל'ה מקווה שהכל כשר.

ומי שהגיע לארץ והתברך מהרבי מצאנז, היה הזמר ליפא שמלצר, שבשבע ברכות בהדר דימול לבן יוסי רוזנברג נראה מתברך בחמימות.

ומי שהרימו השבוע את סאטמר על הרגליים היו הזמרים הערשי ויינברגר ואלי שפריי ממקהלת 'שירה' באירוע סיום "שלוש בבות".

והזמר שלומי ורצברגר כבש השבוע את ניו יורק הוא נצפה יחד עם,תזמורת פריילך, מקהלת ידידים, בביצוע לייב ומרגש לשיר 'אהבה רבה - סאטמר' בחופה בחתונה במונסי.

והלייצים הגדולים יואלי קליין ובנצי שטיין, חרכו את ליז'ענסק בגיוס כספים למען ישיבת 'אורייתא', זה עוד לפני הקליפ שראיתם על המצ'ינג הגדול שיהיה בקרוב ממש. 

ולפינת המזל טובים השבועית:

חתונה גדולה נערכה השבוע באשדוד וכונתה חיש מהר שמחת בית העסקנים. העסקן מוטי פריד יו"ר סעד ומרפא השיא את בתו עם בן חבר מועצת העיר אשדוד אפרים וובר מחסידות בעלזא. לשמחה הגיעו כל המי ומי וגם יחיאל לסרי, ראש העיר שאכל טשולנט מהביל. 

ואפרופו העיר אשדוד, ברכת מזל טוב לישראל הרשקוביץ סופר עיתון 'המודיע' ותושב העיר, לרגל נישואי בנו. 

ברכת מזל טוב להרה"ח אלימלך ווייס משב"ק האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים לרגל הולדת הבת, שמחת הקידושא רבא תתקיים בשבת בבוקר בבית המדרש קרעטשניף ברחוב אבינועם ילין בירושלים.

ברכת מזל טוב להרה"ח אברהם זלמנוביץ, מחשובי קהילת צאנז צפת לרגל אירוסי הנכדה, בת לחתנו הרב משה לייב רוטנר משב"ק האדמו''ר מסערט ויז'ניץ עם נכד איש מירון הרה"ח חיים שלזינגר איש מירון.

ברכת מזל טוב לר' שלמה קוסטליץ, יו"ר הסיעה הכלל חסידית בעיריית בני ברק ויו"ר ארגון 'למענכם', לרגל שמחת נישואי בתו.

ברכת מזל טוב למשה מלאכי, חבר מועצת עיריית ב"ב ממפלגת עץ, לרגל הולדת בתו בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב לר' מאיר ברוין, יד ימינו של המשפיע הרה"צ רבי נחמן בידרמן, ומנהל הכנסת אורחים קרעסטיר בבית שמש, לרגל הולדת הבת.

ברכת מזל טוב לבנימין מחלב, מעסקני ברסלב, לרגל נישואיו הערב בבנייני האומה בירושלים.

ולסיום, ברכת ‏מזל טוב לעורכת המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' אסתי פלד, לרגל הולדת הנכדה בשעטו"מ.

לייבל'ה רכילות חרדית אורי מקלב בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד