י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בלתי נתפס

רה"מ הכי מושמץ ילך לכלא בגלל סיקור אוהד?

אם נתניהו, ראש הממשלה המושמץ ביותר בהיסטוריה, ילך לכלא רק בגלל ״סיקור אוהד״ - יהיה זה העוול הגדול ביותר שנעשה אי פעם לפוליטיקאי כלשהו עלי אדמות • טור דעה מאת יוסי אסולין

רה"מ הכי מושמץ ילך לכלא בגלל סיקור אוהד?
נתניהו במהלך נאומו, אמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קשה היה שלא להזדהות אמש עם כאבו העצום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעה שדיבר בקול חנוק מדמעות, כשהזכיר את העוול שנגרם לו ולבני משפחתו. דבר לא אופייני לו כלל. ניכר שהדברים יצאו מדם לבו הרותח.

בימים אלו, אין אדם בישראל שלא שואל את עצמו איך נתניהו מצליח לשרוד אל מול מסע ההכפשות הבלתי פוסק שעוברת משפחתו; אל מול ההסתה הפרועה וחסרת התקדים של התקשורת ורבים במחנה השמאל כנגדו.

נתניהו בוודאי לא טלית שכולה תכלת. הוא עשה טעויות בדרך, והרבה. אבל צריך להסתכל על הדברים בקונטקסט הנכון. נתניהו לא פעל בחלל ריק. ואם לדייק: הוא לא יצר את הסיטואציה - אלא נקלע אליה בעל כרחו. בוודאי בסוגיה התקשורתית.

במשך שנים נתניהו הושמץ בלי הרף, נטען נגדו שהוא הביא לרצח רבין, התנכלו לרעייתו שרה בחוסר מידתיות, רדפו את בנו יאיר בחוסר פרופורציה, למרות שהם כלל לא נבחרי ציבור. ואיך אפשר לשכוח את הגיליוטינה שהוצבה בכיכר העיר תחת מסווה "אמנותי".

לא תהיה זו הפרזה לומר שנתניהו הוא ראש הממשלה המושמץ ביותר בהיסטוריה מאז היווסדה של התקשורת. השמאל רואה בו כדֵּמוֹן וכאשם המרכזי לנפילתו; ומאז - איבד את האובייקטיביות, את כושר השיפוט ובין היתר גם את הקשר עם המציאות.

בגדול, כל הבעיות של מדינת ישראל מתנקזות לאדם אחד - נתניהו. ההצלחות האדירות שלו, לעומת זאת, לרוב מסוקרות בצורה שולית ואגבית. כך לכל אורך שנות כהונתו כראש הממשלה ובכלל.

דבר אחד ברור: אם נתניהו - ראש הממשלה המושמץ ביותר בהיסטוריה - ילך לכלא רק בגלל ״סיקור אוהד״ - יהיה זה העוול הגדול ביותר שנעשה אי פעם לפוליטיקאי כלשהו עלי אדמות.

אז כן, מנדלבליט מאשים את נתניהו על סיקור חיובי, אבל קשה לדעת אם ההכרעה עצמה של מנדלבליט הייתה נקייה לגמרי משיקולים תקשורתיים ומלחצים אדירים שהופעלו עליו.

אם כך קיבלנו עסקת חבילה - כתב אישום לנתניהו בכל מחיר בתמורה לסיקור מפרגן בתקשורת. אין לדעת, אבל זו בהחלט אופציה אפשרית.

בשולי הדברים: לאחרונה משווים בתקשורת בלי סוף בין נתניהו לאולמרט. דבר אחד שוכחים: כשאולמרט היה תחת חשדות, רוב העם לא היה איתו. לא רצו בהמשך דרכו.

ביבי בדיוק בצד השני - דומה כי העם מעולם לא העריץ את נתניהו כפי שהוא מעריץ אותו כיום. זו עובדה מוגמרת: רוב הציבור לא קונה את החשדות המיוחסות לרה״מ.

בנימין נתניהו סיקור תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד