ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

ומי יחנך את בנות עדות המזרח? סאטמר

מוסדות 'אם בישראל' במימונה של חסידות סאטמר, יפעילו סמינר לבנות מעדות המזרח, ללא תקציבים ממשלתיים והתערבות בתכנים • הסמינר יצטרף לגני הילדים ובית הספר של המוסדות

קמפיין 'אם בישראל'
קמפיין 'אם בישראל'

שנים ארוכות מבצעת חסידות סאטמר בארה"ב פעילות מבורכת של העלאת יהודים מתימן, תוך שיבוצם במוסדות חינוך ושילובם בקהילה החסידית. מתברר כי קנאת סופרים תרבה חוכמה, וגם בסאטמר בישראל מתגייסים לסייע להפצת יהדות וחסידות.

לקראת שנת הלימודים הבאה, עומדת החסידות להקים סמינר לבנות אברכים מבתים ספרדים. הסמינר יוקם במימון של חסידות סאטמר, שתחזיק אותו כלכלית.

הסמינר יהיה בפיקוחו של הרב דוד מיכאל שמידל, ויסונף למוסדות 'אם בישראל' שבעיר בני ברק.

כיום לומדות במוסדות 'אם בישראל' לבנות למעלה מ-150 בנות ספרדיות בגילאי גנים ובית ספר, כל זאת ברוח סאטמר, הדוגלת בשיטה שלא ליטול כלל סיוע כספי מהמדינה.

בימים האחרונים, יצאו מוסדות 'אם בישראל' בקמפיין פרסום ביקורתי משהו, על התכנים הזרים שמשרד החינוך מנסה להחדיר לסמינרים החרדים. בקמפיין מעודדים המוסדות את משפחות האברכים לרשום את בנותיהם לגנים, לבית הספר ולסמינר של 'אם בישראל', בו אין התערבות פסולה של תכנים מצד שום גורם ממלכתי.

במוסדות מסרבים כמובן למסור פרטים נוספים לתקשורת, שהרי כחלק מאי שיתוף הפעולה עם המדינה ומוסדותיה נכללת גם התקשורת החרדית, נגדה יצא האדמו"ר בדרשתו במוצאי השבת האחרונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד