י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מהפך?

סקר: השמאל מתחזק, נתניהו ללא קואליציה

הסקר הראשון שמתפרסם מאז הגשת כתב החשדות נגד ראש הממשלה נתניהו בידי היועמ"ש מנדלבליט, עלול להדאיג את גוש הימין-חרדים כולו | על פי התוצאות, גוש השמאל מתחזק ולנתניהו אין קואליציה

סקר: השמאל מתחזק, נתניהו ללא קואליציה
בני גנץ כרמטכ"ל ונתניהו כראש ממשלה צילום: קובי גדעון, לע"מ

סקר ראשון שנערך לאחר החלטת היועמ"ש להעמיד את ראש הממשלה לדין בכפוף לשימוע בגין נתינת וקבלת שוחד והפרת אמונים, מעלה חשש ממשי כי נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה.

על פי סקר שפורסם בחדשות 13 ונערך על ידי מכון הסקרים של הפרופסור קמיל פוקוס, גוש הימין נפגע לראשונה ויורד למיעוט של 59 מנדטים.

על פי הסקר; לו הבחירות לכנסת ה-21 היו מתקיימות היום, מפלגת כחול לבן בראשות גנץ ולפיד שומרת על כוחה ומקבלת 36 מנדטים בעוד מפלגת הליכוד עולה בארבעה מנדטים מהסקר הקודם ומקבלת 30 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה היא 'הרשימה המשותפת' בראשות טיבי ועודה שמקבלת בסקר 9 מנדטים, הבית היהודי עם האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית יורדת באחד ומקבלת 7 מנדטים, יהדות התורה - 7 מנדטים וש"ס - 6 מנדטים.

מפלגות השמאל הקטנות עולות כנראה על חשבון ליברמן, כאשר מפלגת העבודה מקבלת 6 מנדטים, מרצ - 6 מנדטים והימין החדש בראשות בנט ושקד שומרת על כוחה עם 5 מנדטים בלבד.

המפלגות הקטנות שנמצאות על קו התפר של אחוז החסימה ומעלות חשש רב בקרב השותפות הקואליציוניות כיום כי נתניהו לא יצליח לגבש רוב קואליציוני הם, מפלגת כולנו שמקבלת 4 מנדטים בלבד, וישראל ביתנו שיורדת מחמישה מנדטים בסקר הקודם ולא עוברת את אחוז החסימה כשהיא עם 1.6%.

בנוסף, מפגלת רע"מ-בל"ד גם על גבול האחוז החסימה עם - 4 מנדטים, ומפלגת גשר של אורלי לוי - לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.3%.

הסקר מעלה חשש רב בקרב המפלגות הימניות בדגש על אלו החרדיות, שהצהירו כי לא ישבו בכל אופן בקואליציה עם יאיר לפיד, כאשר על פי הסקר, גוש השמאל מקבל 61 מנדטים ואילו לגוש הימין 59 מנדטים בלבד, ללא אפשרות להרכיב קואליציה.

בדשות 13 בדקו גם את שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, כאשר לא במפתיע בנימין נתניהו עדיין מוביל עם 46% שמהנשאלים מאמינים כי נתניהו מתאים יותר לכהן בתפקיד, ומנגד 40% מהנשאלים מאמינים שגנץ מתאים יותר

באופן מפתיע בדקו הסוקרים עם הנשאלים האם האם בעקבות החלטת היועמ"ש בתיקי נתניהו, שינית את האופן שבו תצביע?. 82% מהנשאלים אמרו כי הם לא שינו את הצבעתם, 6% מהנשאלים שינו את הצבעתם ו-12% מהנשאלים אינם יודעים.

נציין כי הסקר כלל 765 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-165 מהמגזר הלא יהודי, ונערך על ידי פרופסור קמיל פוקס. התשאול נערך על ידי פאנל פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון, ועל ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.

שמאל בנימין נתניהו קואליציה סקר סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד