י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפרשן מאשים

"האישום נגד נתניהו בתיק 2000 נראה הזוי"

עיון במסמכי כתב החשדות נגד ראש הממשלה מעורר סימני שאלה רבים שצפים מאז פרסום החלטות היועמ"ש | העיתונאי עמית סגל מצביע על חלק מהתמיהות אליהן נחשף בין שורות מסמך החשדות

"האישום נגד נתניהו בתיק 2000 נראה הזוי"
עמית סגל צילום: טוויטר

הפרשן הבכיר של חברת 'החדשות' עמית סגל, מעלה סימני שאלה נוקבים באשר לחלק מהחלטות היועץ המשפטי לממשלה בכתב החשדות שהגיש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומצביע על פגמים בולטים בהכרעתו בעניין תיק 2000.

סגל משתף כי עיין במסמכים שוב ולדבריו: "לאחר קריאה נוספת, סעיף האישום נגד נתניהו בתיק 2000 נראה הזוי במיוחד. לפי גרסת היועמש עצמו, נתניהו תכנן לתקוע את חוק ישראל היום, הציג מצג שווא בפני מוזס ועל כך מואשם במרמה והפרת אמונים כלפי... מוזס. אם הקשקוש המופרך הזה שורד שימוע זה יהיה אחד הזיכויים המהדהדים בביהמש".

"‏כל מי שהיה כאן ב-2015 זוכר שנתניהו לא זכה ליחס מלטף ממוזס. ובקיצור רמאי מרמה רמאי, ולהפך. זה כמעט נאמר במפורש בהחלטת היועץ. הוא רצה לסגור את התיק אך מול 21 מ-22 הנוכחים בחדר שדרשו שוחד, לא היה אמיץ מספיק ללכת עד הסוף והתוצאה - ערבוב בין תה וקפה שלא ירצה איש מהנוכחים ולא יחזיק מים", מוסיף הפרשן הבכיר.

‏סגל משער כיצד עלה המשגה וכותב: "ההחלטה הזו נראית כמו החלטת סגירה שאליה הוצמדה במהדק סיכות ברגע האחרון החלטה על העמדה לדין. התוכן לא מתחבר למסקנה".

את הפוסט שזוכה לתהודה רבה מסיים עמית סגל ותוהה על התנהלות מטרידה ביחס מערכת המשפט כלפי רה"מ. "כמו כן: אתרגש מאוד מהטענה שנתניהו צריך לעמוד לדין כי לא דיווח על הצעת שוחד, ביום שבו אסתר חיות והילה גרסטל יעמדו לדין בסעיף דומה. משום מה התיק שעסק בשתיהן נסגר כששתיהן אפילו לא נחקרו באזהרה".

היועמש תיק 2000 בנימין נתניהו עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד