י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חנוכת בית המדרש ושבע ברכות

ביאלא חגגו במעלה עמוס: הרבי בירך מח"ט

חסידי ביאלא שקבעו את משכנם ביישוב 'מעלה עמוס', חגגו את מעמד חנוכת בית הכנסת של החסידות, בשילוב שבע ברכות לנכדו של הרבי, שנערך בהשתתפות תושבי המקום וראשי היישוב. צפו בסיקור וגלריה

ביאלא חגגו במעלה עמוס: הרבי בירך מח"ט
שבע ברכות בביאלא במעלה עמוס צילום: באדיבות המצלם

ביישוב החרדי "מעלה עמוס", חגגו את שמחת השבע ברכות לנכדו של האדמו"ר מביאלא, בשילוב מעמד חנוכת הבית וקביעת מזוזות לבית הכנסת של החסידות ביישוב.

עם תחילת התיישבותם של חסידי ביאלא במעלה עמוס, בעידודו ובברכתו של האדמו"ר  זקן האדמו"רים במועצת גדולי התורה, הקים מנהל מוסדות ביאלא במעלה עמוס ר' ישראל וכהולדר, בית כנסת המשמש את תושבי מעלה עמוס, חסידים ושאינם. 

במעמד חנוכת הבית והשבע ברכות, השתתפו חסידי ביאלא שרכשו דירות ביישוב המתפתח, תושביה החסידיים של מעלה עמוס, רבנים ואישי ציבור מהישוב ומחוצה לו, את האירוע כיבד בנוכחותו המרא דאתרא, הגר"ז חרל"פ, שאף נשא דברים במעמד.

אביו של החתן, הרה"צ רבי אברהם משה רבינוביץ, בנו של האדמו"ר מביאלא ואב"ד הקהילה ביישוב, נשא אף הוא דברים. עוד נאמו באירוע: הגאון רבי שמחה רבינוביץ', רב קהילת משכנות יעקב בירושלים ומחבר סדרת הספרים 'פסקי תשובות', אל"מ דוד שפירא מח"ט עציון ועוד.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר מביאלא, שחיזק בדבריו את 'העוסקים במלאכת הקודש של בניין מעלה עמוס, אשר בכך עוזרים הם ליהודים למצוא מקום מגורים במחיר זול ובהרחבת הדעת ומנוחת הנפש, בזה פועלים הם לטובתם של בני ישראל בארץ, בעניינים הגשמיים שלהם. וגם פועלים הם בשמיים כיון שבזה זוכים לקיים מצוות ישוב ארץ ישראל, ובזה יש להם זכות גדולה הן בשמים והן בארץ, וזוכים הם לעשות בכך דבר גדול מאוד'.

ביאלא מעלה עמוס שבע ברכות חנוכת הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד