י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
להסוות את זהותו

המחבל שרצח את אנסבכר חבש כיפה בפיגוע

במהלך חקירת המחבל הנתעב שרצח בדם קר את הקדושה אורי אנסבכר השם יקום דמה, נודע לחוקרים מפיו כי במטרה להסוות את זהותו חבש לראשו כיפה בטרם יצא למסע ההרג | "יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי בגלל הכיבוש ובגלל היחס לעוברים במחסומים בשטחים ובירושלים"

המחבל שרצח את אנסבכר חבש כיפה בפיגוע
ערפאת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר הי"ד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד המחבל הנתעב ערפאת ארפאעיה בן 29 מחברון, שרצח את הנערה אורי אנסבכר הי"ד בין יעל.

הצהרת תובע הוגשה היום (ראשון) כנגד המחבל ערפאת ארפאעיה בן 29, פלסטיני תושב העיר חברון, החשוד ברציחתה של הנערה אורי אנסבכר הי"ד בעין יעל לפני כחודש.

"קניתי כיפה שבועיים לפני הרצח", גילה המחבל לחוקריו "כדי שאוכל להיכנס לישראל מבלי שיחשדו בי ושלא יזהו שאני שוהה בלתי חוקי". המחבל לא התבלבל: "יצאתי מהבית במטרה לרצוח יהודי בגלל הכיבוש ובגלל היחס לעוברים במחסומים בשטחים ובירושלים".

מרגע מציאת גופתה של אורי אנסבכר בת ה-19 ז"ל באזור עין יעל בירושלים, פעל צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי לאתר כל פיסת מידע, ממצא וראייה שהוביל לזהותו של החשוד ברצח ומעצרו על ידי לוחמי הימ"מ של המשטרה.

בהמשך בוצעו פעולות חקירה רבות לאיסוף ראיות הקושרות את החשוד לרצח ועבירות נוספות. המחבל הגיע ליער ליד עין יעל, באותו הזמן בו אורי התבודדה במקום. ערפאת ארפאעיה אמר בחקירתו כי "ראיתי בחורה. אמרתי לה בערבית: 'שלום, אני ערבי'. ראיתי שהיא לא מבינה מה שאמרתי".

במהלך שחזור הרצח הנורא, כך מהפרטים שפרסם אמש משה נוסבאום בחדשות 12, סיפק ארפאעיה פרטים מזעזעים: מהחבל התנפל על אורי ודקר אותה שלוש דקירות וחנק אותה עם הצעיף שהיה עליה, גרר אותה למרחק של כ-150 מטרים. אורי ניסתה להתנגד ואף צעקה, אולם ביער השומם איש לא יכול היה לשמוע אותה - והמחבל דקר אותה עוד כמה פעמים וקשר לה את הידיים.

המניע לרצח המזעזע לא היה ברור עד למעצרו של החשוד תושב חברון, אך כאמור, הבוקר במחבל ביצע שיחזור בפני חוקרי השב"כ וימ"ר ירושלים, וקשר עצמו באופן מובהק לרצח המזעזע.

היום (ראשון), הובא החשוד בפני בית משפט השלום בירושלים, שם הוגשה נגדו הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, ומעצרו הוארך עד ליום חמישי לשם הגשת כתב אישום.

אורי אנסבכר הצהרת תובע חובש כיפה עין יעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד