י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אכיפה בררנית"

בית המשפט קבע: עיריית י-ם מפלה אנשי ימין

כתב אישום שהוגש כנגד תושב ירושלים שתלה במרפסת ביתו שלט עליו נכתב "שמאלנים בוגדים" בוטל בידי בית משפט השלום בבירה בשל "סתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית"

בית המשפט קבע: עיריית י-ם מפלה אנשי ימין
יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים ביטל הבוקר (ראשון) כתב אישום שהוגש כנגד ראובן חכם, תושב ירושלים, שתלה במרפסת ביתו שלט עליו נכתב "שמאלנים בוגדים".

חכם, מוותיקי תושבי ירושלים, טען באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר כי העירייה פעלה במדיניות של 'אכיפה בררנית' כלפיו, כאשר הפלתה בינו לבין אנשי שמאל שתלו שלטים אחרים, ואילו כלפם לא ננקטו צעדים, לא ניתן קנס, ולא הוגש כתב אישום, וכגון במקרה הנידון.

השופטת סיגל אלבו קיבלה את טענותיו של עו"ד בן גביר ואמרה כי "במקרה זה, התנהלות המאשימה (עיריית ירושלים א.ש.) מגלה שרירותיות שאין לה כל הסבר מניח את הדעת בעיניי", וקבעה כי כתב האישום בוטל בשל היותי עומד "בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית", וכי העירייה אכן נקטה במדיניות אפליתית כנגד חכם.

עורך הדין איתמר בן גביר אומר בתגובה לפסק הדין כי "אני מרוצה שבית המשפט מקבל היום את טענותיי, ולמעשה אומר בצורה מפורשת כי עיריית ירושלים הפלתה בין אנשי ימין לאנשי שמאל. כאשר התובע העירוני סוגר תיקים של אנשי שמאל, בשל התערבות פוליטית של חברי מועצת העיר, הוא מנהל מול הלקוח שלי מדיניות של 'יקוב הדין את ההר'".

באשר לתוכן השלט שנתלה אומר בן גביר כי "אני לא חושב שכל השמאלנים הם בוגדים, אולם אכן יש בשמאל ניצני בגידה, ויתרה מזאת אני סבור שחופש הביטוי מאפשר להגיד את הדברים האלו. ידע התובע העירוני כי לא תהיה כאן אפלייה ומדיניות של איפה ואיפה; אם אנשי השמאל יכולים לדבר בשם חופש הביטוי, אזי ודאי שזכות זו שמורה גם לאנשי ימין"

עיריית ירושלים אפלייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד