י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהפלג הירושלמי

התביעה הצבאית נדחתה שוב: האברך ישוחרר

אב לילדה שנעצר בשבוע שעבר על ידי המשטרה במהלך הפגנה, ולאחר שהתברר כי מדובר במשתמט משירות צבאי, הועבר לידי המשטרה הצבאית אך שוחרר למעצר פתוח בבסיס צבאי

התביעה הצבאית נדחתה שוב: האברך ישוחרר
חיילים בכלא צבאי צילום: משה שי, פלאש 90

אברך בן 23 תושב מודיעין עילית, אב לילדה, נעצר בשבוע שעבר על ידי המשטרה במהלך הפגנה, ולאחר שהתברר כי מדובר במשתמט משירות צבאי, הועבר לידי המשטרה הצבאית.

הפרקליטות הצבאית הגישה נגדו כתב אישום על כך שהשתמט משירות צבאי במשך למעלה משנתיים וביקשו להותירו במעצר מלא, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בית הדין הצבאי קיבל את טענת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר כי "נוכח קיומן של שאלות פרשניות כבדות משקל, אין זה ראוי כי הנאשם יהיה נתון במעצר ממשי בזמן בירור שאלה אלה" והחליט לשחררו למעצר פתוח בבסיס צבאי.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי התביעה הצבאית לא השלימה עם ההחלטה, הגישה ערעור לבית הדין הצבאי לעררים, אולם גם שם נחלו כישלון, לאחר שהשופטת תא"ל מרקמן דחתה את בקשתם והותירה את החלטת בית הדין על כנה.

"משהתעוררו שתי שאלות מורכבות המשליכות הן על בחינת חוקיות הגיוס, במסגרת טענה של הגנה מן הצדק ביחס לנקיטת הליך פלילי בעניינו של המערער , והן על קיומו של היסוד הנפשי בעבירה" אמרה השופטת מרקמן, "ראוי כי אלו יתבררו שעה שהמערער אינו מצוי מאחורי סורג ובריח".

כלא צבאי מעצר פתוח מודיעין עילית בית הדין הצבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד