י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רבבה בראשות הרבי

חסידות גור הציגה בארנה: מצ'ינג בשידור חי

חסידות גור הפגינה עוצמה: בכינוס רבבת החסידים הערב באצטדיון 'ארנה', גויסו עשרות מיליוני שקלים לחסידות ופרחי החסידים נבחנו על מסכתות בעל פה • רגע השיא - ברכת האדמו"ר מגור • צפו בתיעוד מהאירוע

חסידות גור הציגה בארנה: מצ'ינג בשידור חי
רבבת חסידי גור בכינוס בארנה צילום: שלומי כהן

רבבת חסידי גור הגיע הערב (ראשון) להיכל ה'ארנה' בירושלים, בכדי להשתתף בפתיחת המגבית ההיסטורית בחסידות שהיעד הוא לעבור את מאה מיליון שקל.

קודם למעמד נכתבו שורת הוראות לחסידים, על כך שצריך לנהוג במשנת חסידים ולא למחוא כף בשום צורה ואכן האירוע חלף בסדר מופתי ללא סטייה מן ההוראות המקדימות. 

'בחדרי חרדים' עם סיקור תמציתי של האירוע הגדול וההיסטורי בחסידות. 

האירוע נפתח בדברים שנשא הגאון רבי דוד אולבסקי ראש ישיבות גור בארה"ב והרה"ח רבי יצחק מאיר טאומן ולאחר מכן עם כניסת הרבי למעמד התקיימה תפילת ערבית בראשות האדמו"ר מגור, לאחר מכן פתח הנגיד ר' חיים משה פלוטשניק מבלגיה בדברי ברכה והזמין את הגאון הרב משה חיים דנדרוביץ ראש ישיבת 'טירת חן' של גור וחבר הוועדה החינוכית של החסידות לבחון נערים בני 12 מלומדי ה'מתיבתא' של גור. הילדים נשאלו על ידי התורמים. שאלות רציניות בכל מסכתות הש"ס וצעירי החמד השיבו בעל פה בבקיאות מעוררת השתאות. 

לצד הגבירים ובני הנגיד ר' אליש אנגלנדר מלונדון, שאלו גם העסקנים לבית גור, חנוך זייברט, יצחק גולדקנופף ושמחה שטיצברג.

לאחר מכן נשא דברים האדמו"ר מגור דברים קצרים, במהלכם הודה ובירך את תומכי התורה והחסד בארץ ובעולם וקרא לציבור לקבוע עיתים לתורה. באירועי השתתפו גם בני האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל. 

לאחר מכן שוררה מקהלת 'נרננה' והילדים את השיר 'והערב נא' של חסידות סאטמר ור' מנדל בינקה הכריז שהקהל מתבקש להישאר, אז החל לנאום הרב הראשי לתל אביב יפו הגרי"מ לאו, בנוכחות האדמו"ר על תקומת חסידות גור מהשואה ועד היום. 

כאן הגיע חלקו השני של האירוע, אז יצא האדמו"ר מהאירוע והחל לנאום המנכ"ל יונתן בורנשטיין והסופר משה גוטמן העביר הרצאה בשקופיות על המצ'ינג, איך בעצם עובדת השיטה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר מכן קם חנוך זייברט וקיים מצ'ינג מתוך הקהל בשידור חי. על פי החלוקה, על כל שלושים איש, מונה שגריר שישב על חסידים, כמה כל אחד לוקח על עצמו והוא העביר את ההתחייבויות לבמה. התרומה נכתבה על המחשב וכך נעשה מצ'ינג בשידור חי בנוסף על כל מיליון שקל שנכנס מהקהל, הוא העלה גביר לבמה שהעלה את המיליון שכנגד. 

בין לבין הלהיבו את הציבור, המשפיע הרב יהושע פינק והרב אליהו חסיד המקום התשיעי ברשימת יהדות התורה לכנסת, כשבאמצע המעמד צעק המנכ"ל יונתן בורנשטיין על הבמה: "אני מתבייש בסכומים האלו" והחסידים הגבירו את הקצב.

בסיום הכינוס נרשם הסכום 63,528,644 מליון שקל - זהו הסכום שהתחייבו להביא מהכנס בארנה, ומדובר בהתחייבות מישראל בלבד ובמשך השבוע יתקיימו כינוסים דומים בארה"ב, לונדון שווייץ ועוד. 

חסידות גור מצינג התרמה ארנה חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד