י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החסידות נגד מענדל

אל תלביש על הסבא את השקפתך המעוותת

בחסידות שומרי אמונים ממהרים להגיב לנכד שסיפר כי הסבא הגדול היה מצביע ל'עוצמה יהודית' • "עם כל הכבוד, אל תלביש על סבך זצ"ל את השקפתך המעוותת - ומה שאתה אומר בשם אביך שליט"א הנם באחריותו הבלעדית, ואין להם שום קשר לרבי זצוק"ל"

אל תלביש על הסבא את השקפתך המעוותת
הרבי משומרי אמונים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הפוסט של המשפיע המוזיקלי ר' מענדל ראטה, נכדו של האדמו"ר בעל 'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל גרמו לסערה בחסידות לאחר שפרס באריכות משנתו הפוליטית של זקנו האדמו"ר, כאשר הוא מגבה את דבריו בציטוטים ועובדות ששמע מפי סבו הגדול ובראשם שאם סבו לא היה רבי הוא מצביע למפלגת עוצמה יהודית שבה תומך הנכד.

בחסידות מיהרו להגיב אחד החסידים י. בינעט חסיד שומרי אמונים הגיב לפוסט של המשפיע וכתב: "האדמו"ר זצ"ל היה ידוע כמי שקיים את הפסוק לא תגורו מפני איש, ולא התבייש לומר את דעתו ברבים, ובכל זאת החליט לא להתערב בפוליטיקה, ולעסוק אך ורק בעבודת השם".

"כדרכו של אביו רבינו הזקן בעל השומר אמונים זיע"א, והיה מכבד את כל הפלגים, כל שיחותיו הק' נסובו סביב האמונה בהשגחה פרטית, והתבוננות בגודל חסדי הבורא, וח"ו לא הורה לעשות מעשה של כהנא או קנאות וכדו' ".

"דברי רבינו זיע"א בשיחותיו על המצב בארץ, היו נחלקים לשניים, חלק אחד לעורר את הציבור לתשובה ולהתבוננות בהשגחת הבורא, וחלק שני היה כלפי שמיא לעורר רחמים על בני ישראל ולהצילם מיד הערביים ימ"ש המבקשים את רעתינו".

"מעולם לא שמעו ממנו אף פעם הוראה למעשה בענינים אלו. אז עם כל הכבוד אל תלביש על סבך זצ"ל את השקפתך המעוותת, ומה שאתה אומר בשם אביך שליט"א הנם באחריותו הבלעדית, ואין להם שום קשר לרבי זצוק"ל".

אחד החסידים מוסיף כי לגבי הבחירות, רבינו זיע"א לא היה מורה לבחור, ועם זאת היה אומר תמיד בנחרצות: 'מי שהולך לבחירות שיבחר אך ורק ליהדות התורה, ולא לשום מפלגה אחרת'.

מענדל ראטה שומרי אמונים עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד