י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משפחת הקצין שנפצע קשה

"התפללו לרפואתו; בעז"ה הוא יחלים במהרה"

משפחת הקצין שנפצע קשה בפיגוע הדריסה: "אנחנו עטופים בהרבה אהבה, עזרה והתעניינות • במשפחה מבקשים: "להתפלל לרפואתו השלמה והמהירה של ישראל מאיר יעקב בן רות" אליצור

"התפללו לרפואתו; בעז"ה הוא יחלים במהרה"
פינוי רכב המחבל מזירת הפיגוע בכפר נעמה צילום: STR/Flash90

הקצין ישראל מאיר יעקב אליצור, שנפצע קשה בפיגוע הדריסה הבוקר ביציאה מכפר נעמה, נותח בבית החולים תל השומר, ומצבו מוגדר קשה אך יציב. חותנו, שוחח עם עיתונאים וביקש שיתפללו לרפואתו.

"אנחנו עטופים בהרבה אהבה, עזרה והתעניינות, הרבה תפילות. אנחנו מבקשים להתפלל לרפואתו השלמה והמהירה של ישראל מאיר יעקב בן רות" אליצור, ביקש.

החותן הוסיף: "אנחנו מאמינים, מקווים ומצפים, גם על פי מה שנמסר לנו על פי הצוות הרפואי, שבעזרת השם הוא יחלים במהרה". לשאלה אך בתו, אשת הפצוע, קיבלה את הבשורה, אמר "זה מלחיץ".

חמיו של הפצוע הוסיף "אני רוצה לחזק את חיילי צבא ההגנה לישראל, שעושים לילות כימים לשמור על ביטחוננו, לשמור על ביטחון מדינתנו, על ביטחון אזרחינו. אנו שמחים מאוד להיות חלק מהכוחות השומרים על עם ישראל".

מוקדם יותר ד"ר יורם קלין, מנהל היחידה לטראומה וכירורגיה קריטית במרכז הרפואי שיבא, אמר כי לפנות בוקר הגיעו שני חיילים, אחד במצב קל והשני במצב קצת יותר קשה כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית.

לאחר הערכה ראשונית וייצוב, הוא הועבר לחדר ניתוח. "אין סכנה לחייו ואני מקווה שהוא יחלים ללא סיבוך" אמר. מדובר בפגיעות שאופייניות לפיגוע דריסה, "מצבו קשה אבל יציב" הוסיף.

לוחם משמר הגבול שנפגע באורח קל בפיגוע, סמל שני א', פונה אף הוא למרכז הרפואי שיבא - תל השומר, ועם סיום הטיפול, הוא שוחרר לביתו.

מחבלים דרסו ברכבם מספר לוחמי צה"ל שעצרו בצד הדרך ביציאה מהכפר. הכוח הצה"לי, מגדוד שמשון בחטיבת כפיר, ביצע ירי לעבר המחבלים, שניים מהם חוסלו ומחבל נוסף נפצע קל.

החיילים שנפצעו טופלו על ידי צוותי רפואה צבאיים וצוותי מד"א, ופונו לבית החולים שיבא בתל השומר.

מתחקור ראשוני של פיגוע הדריסה בכפר הפלסטיני נעמה בבנימין, עולה כי החיילים סיימו מבצע מעצרים בכפר, ועצרו את הרכב הצבאי בצד הדרך בעקבות תקלה. החיילים נאלצו לצאת מהרכב ואז הגיח רכב המחבלים שהתנגש בהם בעוצמה.

מפרטים נוספים שעלו בתחקיר הראשוני, עולה כי הרכב המחבלים השליכו מוקדם יותר הלילה בקבוקי תבערה לעבר מעבר הסמוך לציר 443. בחיפוש שנערך ברכב המחבלים, אותרו בקבוקי תבערה נוספים.

מיד לאחר פיגוע הדריסה, חיילי חטיבת כפיר ביצעו ירי לעבר הרכב הדורס, וכתוצאה מכך נהרגו שני המחבלים אמיר דראג' בן 20 תושב כפר חרבתא ויוסוף ענקאווי בן 20 מכפר בית סירא. מחבל נוסף נפצע באורח קל.

פיגוע דריסה פצוע קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד