י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
משהו ישן חוזר

זעם חרדי: כחול לבן מאמצת את עמדת לפיד

משהו ישן חוזר: מפלגת 'כחול לבן' צפויה לחשוף את מצע הבחירות ונראה כי ההתעמרות במגזר החרדי זהו סממן בולט בסעיפי המצע • כך למשל, המפלגה תדרוש חוק לימודי ליב"ה חובה וביטול של חוק המרכולים

זעם חרדי: כחול לבן מאמצת את עמדת לפיד
לפיד וגנץ צילום: הדס פרוש ותומר נויברג, פלאש 90

36 יום לבחירות: ב'כחול לבן' משחררים אט אט את מצע הבחירות של מפלגתם שהשתלבה עם 'יש עתיד' ונראה כי בכמה מהעניינים החליטו במפלגה לאמץ דווקא את עמדת לפיד, נגד הציבור החרדי.

על פי הפרסום של העיתונאי עמית סגל, במצע הבחירות שיפורסם באופן רשמי מחר, יציגו ב'כחול לבן' את עמדתם בנושאי דת ומדינה בהם, ביטול חוק המרכולים, חוק ליב"ה חובה וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', המפלגה תאמץ את חוק גיוס בנוסחו הנוכחי שגובש על ידי משרד הביטחון לבקשת ליברמן.

נציין כי הדברים מגיעים לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף תמלול של בכיר המפלגה וראש מועצת ירוחם לשעבר מיכאל ביטון, בו הוא טוען כי "לפיד לא יקבע את הטון", מאחר שלטענתו: "בני גנץ עומד בראש והוא זה שיקבע".

ביטון הוסיף ואמר בשבוע שעבר, בעת שביקר בישיבת ההסדר החרדית 'חדוותא' כי "ברגע שלפיד בא ואמר 'גנץ אתה ראש הממשלה הראשון', אז הוא אמר גם: גנץ אם אתה יש לך ראש איך לבנות שותפות חיים עם חרדים ויש לבחון זאת".

במפלגות החרדיות צפויים להגיב בזעם לפרסום המצע, כאשר בש"ס וביהדות התורה כבר הצהירו בכמה הזדמנויות כי לא ישבו בקואליציה בראשות בני גנץ כל עוד יאיר לפיד שותף בכיר במפלגה ואף צפוי לכהן במסגרתה כראש הממשלה ברוטציה.

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיב לפרסום המצע ואמר כי "המצע הוכחה מושלמת שגנץ נשלט ע"י לפיד - קעקוע חומות הדת ומסורת ישראל והתנכלות חוקתית לכל מה שנודף ריח יהדות. רק תנועת ש"ס חזקה תעצור את מפלגת השמאל של לפיד וגנץ ותתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה".

יש עתיד מפלגת כחול לבן חרדים ליב"ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד