י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דרמה בליכוד

שעות להשקה: היועמ"ש נגד חבר הרשימה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט משגר את המלצתו לפסול חבר ברשימת הליכוד, שעות ספורות לפני השקת קמפיין הבחירות

 שעות להשקה: היועמ"ש נגד חבר הרשימה
פתקי ההצבעה בבחירות הקודמות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שעות ספורות לפני שנבחרת הליכוד תוצג לראשונה מאז נבחרו בבחירות המקדמות לפני כחודש, היועץ המשפטי לממשלה ממליץ לוועדת הבחירות שלא לאשר את התמודדותו של פנחס עידן לכנסת ה-21.

היום (שני) הגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חוות דעתו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21, בשאלת כשרותו של פנחס עידן להיכלל ברשימת הליכוד בבחירות לכנסת, בהיותו עובד התאגיד הציבורי רשות שדות התעופה עד לאחרונה.

בעמדה נאמר, כי "בשורה התחתונה", ככל שלא יינתן מענה לסימני השאלה העובדתיים שנפרשו במסגרת עמדה זו – ביחס למתח הדרגות של מר עידן בתפקידו הנוכחי, ולמהות הורדתו בדרגה והדירות צעד זה – דומה כי קיים קושי באישור מועמדותו בשים לב להוראות החוק".

"כידוע", כותב היועמ"ש בחוות דעתו כי, "חוק יסוד הכנסת וחוק הבחירות לכנסת מטילים על עובדי מדינה, לרבות עובדי תאגידים ציבוריים, מגבלות לעניין מועמדותם לכנסת במסגרת רשימות מועמדים. לפי החוק, ככל שעסקינן בעובד מדינה זוטר, או עובד זוטר בתאגיד ציבורי, לא חלה עליו חובה להתפטר עד המועד הקובע, אלא "שירותו מופסק מיום הגשת המועמדים ועד יום הבחירות, ואם נהיה לחבר כנסת – כל זמן היותו חבר הכנסת".

נציין כי מי שמקבל את ההחלטה הסופית הוא השופט חנן מלצר שיקבל מחר את החלטתו בעניין פסילת מועמד הליכוד יחד עם מועמדים נוספים בהם נציגי עוצמה יהודית, בל"ד, אלי בן דהן וטל רוסו.

"אין חולק, מציין היועץ המשפטי לממשלה, כי "מניעת המשיב מלהתמודד לכנסת ה-21 תהווה פגיעה בזכותו החוקתית להיבחר, וכן פגיעה במפלגה ובתומכיה אשר בחרו בו להיכלל ברשימתה לכנסת. ואולם, ככל שלא עמד בהוראות החוק – ומדובר בשאלה הנגזרת מן העובדות הצריכות לעניין – הרי שמדובר בפגיעה אשר נגזרת במישרין מהוראות חקיקת היסוד והחקיקה הראשית המיישמת אותה".

הליכוד היועמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד