י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מצאו את ההבדלים

סבו של קובי על חילול שבת: אוי לאותה בושה

קטע עיתונות בן קרוב ל-60 שנה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', חושף כי בניגוד לרון קובי, ראש עיריית טבריה - הרי שסבו, הרב מכלוף קובי זצ"ל, יצא בנחרצות כנגד חילולי השבת והחג: "שיתווסף חילול שבת ביד רמה במקום קדוש? אוי לאותה בושה"

סבו של קובי על חילול שבת: אוי לאותה בושה
רון קובי לצד סבו, הרב מכלוף קובי זצ"ל צילום: פלאש 90, הפייסבוק של קובי

קטע עיתונות בן קרוב ל-60 שנה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', חושף כי בניגוד לרון קובי, ראש עיריית טבריה - הרי שסבו, הרב מכלוף קובי זצ"ל, יצא בנחרצות כנגד חילולי השבת והחג.

בקטע, שפורסם בעיתון "החרות" לפני יותר מ-57 שנים, כ"ט באייר תשכ"א - לקראת חג השבועות של אותה שנה, תחת הכותרת "חילול השם בהר ציון", כותב הרב מכלוף: "בהיותי בחד השבועות אשתקד בירושלים ביקרתי בהר ציון ונדהמתי לראות את גודל חילול החג שם (בהר ציון (י.א)".

לדבריו, חילול החג מגיע "ע"י אנשים הבאים מתוך רצון טוב לומר שם תהלים, אך חושבים לתומם כי למען דבר חשוב כזה - לומר תהלים על קברו של דוד המלך ע"ה - מותרים כל חילולי יום טוב".

אוי לה לאותה בושה. הרב מכלוף קובי זצ"ל. (צילום: דף הפייסבוק של רון קובי)

הרב מכלוף מתאר את חילולי השבת שנעשו באותו מקום: "לנסוע לשם במכוניות, לקנות שם גלידה וכל מיני אוכל ושתיה, לנגן בכלי שיר וכדו' - מהדברים האסורים ביום טוב בהחלט".

"עד כמה שמחיתי על זה", מוסיף הרב מכלוף בשפתו הציורית, "באמרי נועם היה אך לשווא, רגזתי ושתקתי ואין נחת, כי במה נחשב קולו של יחיד בתוך המון חוגג ומשולהב כזה?".

במאמר, שכאמור, התפרסם לקראת ההיערכות לחג השבועות, קורא הרב מכלוף קובי: "בשנה זו חל ערב החג בשבת ושאלה זו תחמיר עוד יותר שיתווסף - שיתווסף גם חילול שבת ביד רמה במקום קדוש זה, ואוי לאותה בושה".

במה נחשב קולו של יחיד בתוך המון חוגג ומשולהב? קטע העיתונות המדובר

"יש איפוא להתריע על תקלה זו בעוד מועד, לבטל לגמרי את הביקורים האלה של המון בלתי מרוסן, שמתוך חסרון ידיעה - מדמה בנפשו שהוא עושה כאן פולחן קדוש".

לסיום כותב הרב מכלוף: "החובה על כל אלה שביום למחרת ובפרט אלה שבהם תלוי הדבר והמכשלה הזאת תחת ידם - לעקור מן השורש את המנהג ששכרו יוצא בהפסדו המרובה לאין שיעור, כי הקולר תלוי בצוארם לפי ההלכה".

על החתום: "קובי מכלוף, טבריה".

קברו של הרב מכלוף קובי זצ"ל. (צילום: ארכיון 'בחדרי')

רון קובי חילול שבת חילול חג הר ציון קבר דוד המלך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד